ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, May 7, 2008

Parti Agama Sekular(PAS): Menderhakai Tengku Mahkota Kelantan

* *Dihantar pada Utusan, Harakah, beritakmu.net - disiarkan beritakmu 21April

Parti Agama Sekular iaitu PAS masih memegang ideologi lapuk dalam berpolitik. Selain menggunakan Islam sebagai topeng bagi memenangi hati orang Islam, PAS senantiasa menghalalkan perbuatan mereka dan mengharamkan perbuatan lawan.

Dalam perkembangan terbaru, Naib Presiden PAS, Husam Musa dipetik sebagai berkata, “ Isu Ketuanan Melayu hanya gimik UMNO, buang masa bincang ”, dan pelbagai artikel lain selain mendakwa UMNO memperalatkan Sultan bagi memulakan isu ketuanan Melayu.

PAS sepatutnya menghormati Intitusi Raja terutamanya Sultan Kelantan dan bukannya menghina Tengku Mahkota Kelantan dengan mengatakan Baginda diperalatkan. PAS menderhakai Tengku Mahkota Kelantan kerana menuduh ia sebagai gimik UMNO dan tidak mahu berbincang mengenainya kerana membuang masa sedangkan isu ini dibangkitkan oleh Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Faris.

Apabila UMNO berdepan dengan krisis dengan istana di Terengganu dan Perlis, PARTI AGAMA SEKULAR begitu lantang menuduh UMNO menderhaka pada Sultan.

Rakyat amat jelas siapa yang lebih layak menjadi “Penjaga Ketuanan Melayu dan Kedaulatan Sultan”. Jika diharapkan pada Parti Agama Sekular, PAS, mereka lebih berminat serta mempunyai masa untuk berbincang mengenai ketuanan binatang ternak berhidung kemek yang mereka perjuangkan dari ketuanan Melayu.

Lazimnya, PAS akan menghalalkan cara mereka dan mengharamkan cara orang lain yang menentang mereka. Parti Agama Sekular ini dalam proses melahirkan umat islam sekular yang tidak mempunyai masa membincangkan isu dan nasib umat islam tetapi lebih berminat dan mempunyai masa membincangkan isu bekalan makanan ternak kepada umat bukan islam.
UMNO tetap akan lebih baik dari Parti Agama Sekular ini sampai bila-bila jika mereka masih tidak mahu membuka minda dan lebih professional termasuk mengenepikan kepentingan politik dan peribadi, dan mengutamakan kepentingan umat Melayu-Islam.

Tengku Faris membuktikan akan Kedaulatan Sultan dan kasih Raja kepada rakyat. Baginda ingin melihat umat islam terus maju serta dilindungi dan tidak berminat dengan politik PAS, PKR, DAP mahupun UMNO. Malangnya, PAS mendakwa Tengku Fairs dipergunakan oleh UMNO dan menolak mentah-mentah untuk membincagkan isu ketuanan Melayu. Akhir kata,

Parti Agama Sekular menghalalkan perbuatan menderhakai Sultan sebagai Ketua Agama Islam
bagi mereka dan mengharamkan bagi UMNO.

amar@beritakmu.net

No comments: