ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, January 7, 2014

Murahnya Harga Marina

Majoriti rakyat Malaysia mencintai Tun Dr Mahathir dan bersamanya sejak lama dulu. Sudah tentu memisahkan Marina dari Mahathir amat sukar apatah lagi memahami laba yang diperoleh si anak samada secara langsung atau tidak.

Tapi, itu tidak menghalang peminat Tun Dr Mahathir untuk berusaha memisahkan tindak tanduk anak beliau darinya, sekurangnya memberi alasan bahawa dia adalah entity berbeza.

Walau besar atau sekecil manapun Marina menumpang nama bapanya, Marina tetap seorang ibu, isteri, rakyat dan seorang yang terpelajar.

Malangnya, tindakan beliau pergi tanpa dijemput ke psatu Majlis di Gereja di Klang untuk menyatakan sokongannya pada Gereja menampakkan kemurahan beliau. Mungkin kerana sudah lama orang tidak mahu beli, maka harga diri sudah diturunkan. 

Tidak salah untuk berbeza pendapat, tapi hadir tanpa dijemput, sokong tanpa dipinta, menjawab tanpa ditanya menyerlahkan muka sepuluh sen yang mahukan publisiti yang berbunyi Marina berfikiran terbuka.

Yang menjadi lebih tragik dan luar akal adalah dimana Marina Mahathir semasa orang Islam berarak ke Kedutaan Amerika untuk membantah kekejaman Yahudi? Dimana Marina Mahathir semasa Alvin, Vivian dan Namewee menghina Islam? Dimana Marina Mahathir semasa Islam ditindas dan dimalukan? Jika demi Islam kita perlu menjemput Marina Mahathir dan meminta pandangan dan merayu sokongannya, kenapa untuk Kristian tanpa perlu jemputan, tanpa perlu meminta dan merayu Marina bermurah hati?

Hakikatnya ramai orang Melayu melayan anak-anak Tun Dr Mahathir dengan sopan dan lembut kerana jasa bapa mereka yang tiada tanding tara. Namun, waktu berlembut sudah berakhir, kini biarlah mereka berdiri dengan kenyataan mereka hanya "rubbish" jika bukan nama bapa mereka melekat pada nama mereka.

Benarlah kata orang lama, iman tidak dapat diwarisi, dari seorang Ayah yang bertaqwa. Bezanya disini bagi Marina, pandai tidak dapat diwarisi, dari seorang Ayah yang bijak. Mungkin bodoh yang didapati!

No comments: