ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, December 31, 2013

SELAMAT DATANG 2014 SELAMAT TINGGAL IMEJ "IGNORANCE" PEMIMPIN

Semakin ramai rakyat atas pagar khususnya Melayu semakin ingin mengucapkan Selamat Tinggal UMNO-BN dan Selamat Datang 2014. Walaupun amat pahit kerana mereka sedar bahawa UMNO adalah pilihan terbaik untuk mempertahankan Islam dan memperjuangkan Melayu, tetapi peningkatan mendadak kos sara hidup dan kesempitan hidup serta sifat “ignorance” pemimpin Negara mendorong mereka melakukannya.

Walaupun PR yakni PAS dan PKR bukan lebih baik dari UMNO, namun kebijaksanaan mereka mengawal minda dan trend anak muda melalui CyberWar mereka, UMNO seharusnya amat amat bimbang jika benar-benar mahu pertahankan nasib Melayu dan Islam di Malaysia. Bukan sekadar bimbang malah harus menekan butang panik tahap 5 dalam skala 1-5.

Jika dibelek sejarah, Perdana Menteri paling lama Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad beberapa kali berhadapan dengan krisis keyakinan rakyat dan ahli parti, namun beliau berjaya keluar dan memenangi keyakinan mereka melalui pencapaian.

Pencapaian tersebut tidak datang dalam satu malam kerana beliau berjaya memenangi pelbagai gelaran saban tahun seperti zalim, diktator, kroni, nepostisme, yahudi, kafir, firaun, syaitan, syirik, bodoh, anti Cina, seorang murtad-Hindu, Ultra-Malay, Ayah yang jahil, suami dayus, bapa rasuah, buta ekonomi, musuh nombor satu umat Islam dan banyak lagi. Namun, beliau membuktikan semuanya salah melalui pencapaian gemilangnya hingga membuatkan pemfitnah-pemfitnahnya resah menanti soal Malaikat kubur.

Walau apa pun kesalahan dan kesilapan Tun Dr Mahathir, walau hebat manapun pencapaian dan kritikan semasa mencapainya, beliau tetap berjaya keluar dari imej pemimpin “ignorance” terhadap suara-suara akar umbi rakyat marhaen. Jika hari ini kita suarakan di media perdana waima di kedai kopi, esok lusa perubahan akan berlaku, jalan akan diturap, harga barang tidak akan dinaikkan dan sebagainya.

Kalau kita ambil contoh-contoh pemimpin yang dijatuhkan, digulingkan dan dikalahkan di dunia, mereka semuanya membawa satu imej yang jelas iaitu pemimpin yang “ignorance”. Suharto “ignorance” terhadap jurang sosio ekonomi dan rasuah walaupun beratus kali dibangkitkan, Saddam Hussein “ignorance” terhadap dakwaan beliau mengarahkan pembunuhan beribu ulama, Gaddafi “ignorance” pada keresahan rakyat yang sering disubsidi, Singapura kalah undi popular kerana “ignorance” pada suara anak muda yang mahukan kebebasan bersuara, Thaksin “ignorance” pada amaran Istana supaya menghentikan kerakusan mengaut kekayaan Thailand, Jepun “ignorance” kepada suara rakyat yang mahukan Jepun tidak terlalu tunduk pada China dan Amerika dan banyak lagi.

Akibat pemimpin ignorance ini juga boleh dilihat di Selangor sebelum 2008 di mana Menteri Besarnya membawa imej tersebut, begitu juga di Pulau Pinang di mana Ketua Menterinya tampak “ignorance” pada nasib orang India dan Melayu di pulau tersebut, di Kedah dan Perak, Menteri Besarnya juga “ignorance” pada hak sosial bukan Islam serta pergolakan dalaman parti. Sebaliknya, walaupun pemimpin PR juga ignorance tetapi mereka bijak menampilkan imej mereka ambil berat terhadap nasib rakyat.

Walaupun kebenaranan yang sebenar Perdana Menteri tidak ignorance malah hanya tidur 3 jam kerana berkerja keras siang dan malam demi rakyat, tapi persepsi rakyat adalah sebaliknya. Melalui kawalan media bebas internet, pemanipulasi persepsi berjaya mewajahkan Perdana Menteri sebagai pemimpin yang ignorance.

Dan sangka-sangka rakyat melalui cerita palsu tersebut disahkan oleh tindak tanduk Jemaah Menteri yang mempunyai banyak masa terluang menonton Persembahan Lawak berbanding menyelesaikan masalah rakyat. Begitu juga jawapan-jawapan atau “quote” seperti tidak suka jangan makan ayam, minyak mahal naik basikal, elektrik mahal pakai lilin dan sebagainya yang menggambarkan pemimpin BN-UMNO semuanya ignorance.

Serangan bertali arus terhadap pemimpin Negara khususnya kemewahan dan imej korporat baca keparat parti dan pemimpin UMNO juga menjadi duri dalam daging bagi UMNO dan BN keluar dari imej ignorance terhadap kesengsaraan rakyat yang didakwa mahu dikongsi bersama.

Samada quote tersebut benar atau tidak, samada UMNO benar korporat dan mewah atau tidak dan jika ia tahyul semata tetapi ia menjadi kebenaran kerana tiada langsung usaha cepat dan tepat dibuat oleh yang berkenaan untuk menafikan samada secara tidak langsung apatah lagi secara langsung. Lama kelamaan, berita palsu itu menjadi benar belaka dan rakyat kian percaya, Perdana Menteri dan para pemimpinnya adalah pemimpin yang “ignorance”.

Pada 2014, rakyat berharap agar kebenaran yang benar. Jika kebenarannya, Kerajaan UMNO dan BN serta Perdana Menteri memang sudah berhempas pulas menggadai jiwa demi rakyat, maka biarlah ia di persembahkan sepertinya  melalui tindakan dan mengawal penularan dakyah yang membiarkan rakyat dan ahli UMNO terus percaya Perdana Menteri dan Presiden Parti bukan seorang yang “ignorance” terhadap nasib rakyat dan beliau bukan membabi buta percaya pada apa yang dilaporkan oleh Penasihat-penasihat beliau.


Yang pasti kita berharap tindakan ampuh dan agresif serta proaktif akan diambil kerana hanya melaluinya rakyat akan percaya pemimpin benar-benar mahu menyelesaikan masalah rakyat khususnya kos sara hidup. 

Sebarang langkah proaktif yang difikirkan perlu harus dilakukan dengan secepat mungkin kerana di peringkat bawahan ini hampir 90% rakyat malahan ahli Parti kian percaya Perdana Menteri seorang yang “ignorance”. 

Jika tidak percaya, menyamar dan menyusuplah dikalangan rakyat biasa sebagai  bagi mendengar suara hati mereka seperti yang sering diamalkan oleh Tun Dr Mahathir semasa beliau seorang Perdana Menteri.

No comments: