ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, December 23, 2013

RAHSIA KEKUATAN PAS?

Saya dekati PAS sejak kecil kerana sering mengikut Abah ke Kelantan, kubu kuat PAS. Seluruh pelosok Kelantan hingga ke dalam gua Gua Musang kami jarahi. Sahabat Abah disana memang ramai, hinggakan tidak perlu mengeluarkan belanja makan walaupun sebulan berkelana disana. Orang Kelantan memang baik-baik dan makannya amat sedap belaka. Satu lagi Negeri yang sinonim dengan Kelantan dan PAS adalah Terengganu. Walaupun memiliki loghat bahasa yang berlainan dan makanan yang berbeda, tapi keduanya miliki banyak persamaan khususnya kebaikan hati penduduk mereka.

Di Kuala Lumpur, saya mempunyai ramai rakan, sahabat dan saudara orang TerLantan(Terengganu dan Kelantan). Dari kecil hinggalah menginjak usia dewasa, saya kagum dengan semangat mencari duit, kesatuan serta keghairahan mereka terhadap dakwah Islam.

Pak Cik Zaki adalah salah seorang ahli biasa PAS yang saya kenal sekian lama. Beliau sedia berjuang hingga ke titisan darahnya yang terakhir demi PAS. Sebenarnya PAS memiliki ribuan ahli seperti beliau, yang mengeluarkan beribu ringgit sebulan demi PAS dan kualiti ini tidak dimiliki mana-mana parti pada hari ini.

Sebut sahaja apa keperluan jentera Parti semuanya akan ditampung dan ditanggung sepenuhnya oleh ahli PAS tanpa diminta, jauh sekali meminta, merajuk lagi merengek.

Tidak cukup dengan wang, mereka bekerja siang dan malam, pagi dan petang, saban hari setiap minggu, silih bulan ganti tahun, malahan habis tahun kini sudah berdekad Pak Cik Zaki menghambakan dirinya pada PAS yang dipercayai demi perjuangan Islamnya.

Sebab itu pada masa Khairy Jamaludin melancarkan Kempen Gempur Kelantan pada 2008, yang dibawanya adalah kekalahan yang amat memalukan, begitu juga Gelombang Merah 2013. Mendekati mereka dengan kaedah mengecam, menghina dan merendahkan perjuangan mereka jelas sudah terbukti memakan diri, tapi itu juga yang dilakukan hingga kini.

Semua ini terjadi kerana kegagalan memahami kekuatan PAS. Kekuatan PAS bukan terletak pada Arwah Fadzil Nor, Nik Aziz, Harun Din, Hadi Awang, Nasharudin, Hassan Ali, Mat Sabu dan lain-lain. Mahupun ia tidak terletak pada PKR atau DAP.

Kekuatan PAS sebenarnya terletak pada ahlinya seperti Pak Cik Zaki yang akan berjuang sehingga nyawa bercerai dari badan demi mewujudkan Negara Islam di Malaysia. 

Walaupun hakikatnya Negara Islam di Malaysia adalah mustahil di capai memandangkan ahli Parlimen Islam gagal membentuk 2/3 Parlimen yang diperlukan untuk menggubal undang-undang, tapi mereka tetap percaya pada pejuangan mereka.

Sebenarnya, kalau mahu mencari titik persamaan tidak perlu pergi jauh minum kopi, ia sudah lama dihadapan mata, ia sudah lama di dalam jiwa.

Soalnya Negara Islam bagaimana di Negara berbilang kaum dan agama ini, tapi ahli PAS tidak pernah undur walaupun suku inci dalam perjuangan Negara Islam mereka. Walaupun mereka sedar hudud tiada dalam asas kerjasama mereka dengan parti sekutu, mereka tetap perjuangkan juga.

Ahli PAS seperti Pak Cik Zaki sudah menjadi ahli PAS sejak azali, kerana azali beliau adalah memperjuangkan Islam dan di Malaysia satu-satunya platform paling mudah didapati dan dekat dihati dalam memperjuangkan Islam adalah melalui PAS.

Walaupun UMNO sudah berusaha sehabisnya, malahan Tun Dr Mahathir sendiri mungkin hingga habis usianya tetap masih gagal meruntuhkan kepercayaan ahli PAS seperti Pak Cik Zaki yang menjadi nadi utama PAS.

Jelaslah kekuatan PAS terletak pada ahlinya dan perjuangan Negara Islam mereka melalui PAS. Stigma ini bukan dibina semalaman tapi puluhan tahun, dan ia hanya mampu diubah dengan masa yang lama serta halus yakni mengawal persepsi dan kelolaan minda dan jiwa.

Sebagai Parti buatan manusia, PAS yang memegang teguh ajaran Sunnah Wal Jamaah tidak lari dari sifat semulajadi manusia iaitu hukum alam Syaitan dimana Syaitan kecil usaha hasut hati manusia jahat, dan Iblis besar usaha hasut manusia baik. Kini PAS secara halus sedang diserang permainan persepsi ,kelola minda dan jiwa oleh golongan haluan kiri yang mengimpikan memiliki Malaysia.
   
Golongan haluan kiri menggunakan strategi Trojan Horse kerana jika Kuda itu berjaya dibawa ke barisan kepimpinan PAS maka segalanya akan menjadi mudah kerana PAS memiliki beribu ahli yang sanggup bergadai nyawa dan harta seperti Pak Cik Zaki.

Dan, Malaysia bakal menjadi Negara Arab yang berperang dan berbunuhan sesama Islam sejak 1400 tahun dahulu dan pihak musuh mudah mengambil kesempatan atas kesempitan.

Adalah penting dan wajib bagi semua orang Islam menjauhi permusuhan dan berbunuhan sesama Islam. Adalah penting bagi ahli PAS biasa yang tidak pernah disebut namanya, tapi menjadi nadi utama PAS sedar berjaga dan memerhatikan Kuda Trojan dalam PAS.

Dan lebih utama, adalah amat penting bagi mereka yang bukan Ahli PAS memahami kekuatan PAS dan tidak bersemuka dengan mereka menggunakan kekuatan mereka. Gunakan pendekatan Islam dalam mendekati mereka dengan halus.

Mungkin sepuluh tahun dahulu model paling sesuai untuk Malaysia adalah sekular, tapi cabaran Arab Spring, perkembangan ajaran sesat yang dibiayi Yahudi bagi meruntuhkan perpaduan Islam, ekonomi dunia yang tenat, pengkhianatan bangsa lain terhadap Islam, kebangkitan gergasi ekonomi dunia yang baru iaitu China dan juga terkini, salji di Mesir, maka adalah wajib kita menimbang dan memperhalusi cadangan menjadikan Malaysia sebagai Negara Islam yang sederhana bagi menghadapi ancaman diatas sebagai satu, yakni 1Islam.

Waspada akibatnya jika kekuatan PAS berjaya dikawal dan dipergunakan tanpa kita sedari, Negara sebenarnya sedang diancam dan berada di ambang peperangan sesama Islam yang hanya menguntungkan pihak populis yang sudah menunggu beratus tahun dengan sabar.

No comments: