ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, September 11, 2013

Kerajaan Setuju Mansuhkan Pistol, Arah Polis Guna Cota Sahaja!!!

Amat malang bilamana sesuatu perkara tidak diserahkan kepada ahlinya, sebagaimana yang disarankan oleh Baginda Rasulullah SAW.

Atas desakan memansuhkan ISA oleh pejuang-pejuang politik Islam dan bukan Islam, ISA dimansuhkan sepenuhnya. Kerajaan memansuhkan ISA yang digunakan polis memerangi penjenayah umpama memansuhkan pistol dan mengarahkan polis menggunakan cota sahaja.

Jika benarlah ISA menzalimi dan menyekat hak manusia dalam politik dan bersuara seperti yang diperjuangkan oleh Ulama-ulama politik dan disambut ramai orang Islam, maka Kerajaan harus bijak dengan memansuhkan ISA aka Pistol hanya untuk golongan politik sahaja.

ISA aka pistol harus dikekalkan untuk polis gunakan terhadap penjenayah tegar dan melarangnya dari digunakan atas politik, kebebasan bersuara serta penjenayah kecilan.

Penjenayah tegar ini bukan sahaja mahu merampas hak kita malah nyawa kita. Kita pula mahu menghormati hak mereka dan memansuhkan ISA?

Hari ini heboh satu Negara mahu mengkaji dan memberi semula Pistol@ISA kepada Polis, yang peliknya kenapa tidak tanya kepada polis semasa mahu memansuhkan Pistol pada masa lepas?


Kasihan polis, kasihan orang awam yang mati ditembak,dan orang ramai yang menjadi mangsa penjenayah ISA yang sudah dibebaskan.


Siapa yang salah, mereka atau kita yang menyokong membuta tuli? Sokong ISA dimansuhkan sepenuhnya adalah sokong membawa rebah!!! Jom, tunggu sahaja siapa lagi akan rebah esok, tunggu sehingga Negara rebah, kita tunggu dan diam sahaja.

No comments: