ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, September 12, 2013

Ekonomi Dan Perang

Perang sebenarnya berkait rapat dengan ekonomi. Kajilah sejarah Perang Dunia Pertama, Kedua dan Perang-perang kecil lain semuanya berkait rapat dengan ekonomi.

Justeru, Allah telah mengingatkan umat Islam bahawa kedaifan menghampiri kekufuran.

Bagi yang pernah menonton Dokumentari 9/11 dan Filem Konspirasi 9/11 terbitan produser rakyat Amerika, anda pasti dapat mengaitkan serangan 9/11 dengan serangan ke atas Afghanistan dan diikuti Iraq.

Hakikatnya, Amerika adalah pembuat senjata perang udara, darat dan laut terbesar di dunia. Itulah sumber ekonomi sebenar Amerika.

Bagi menjana ekonomi Amerika, perasaan takut dan mahu dilindungi harus diwujudkan diseluruh dunia agar Negara-Negara di dunia membeli senjata. Bagi membuktikan kecanggihan senjata perang yang Amerika bina, ujian senjata dijalankan keatas Iraq, Afghanistan dan banyak lagi secara nyata dengan alasan yang dicipta seperti WMD yang hingga kini selepas berpuluh tahun Saddam digantung masih belum ditemui.

Negara-negara dunia yang membelanjakan berpuluh billion dolar setiap tahun dan akan ditekan untuk terus membelanjakan wang yang sama banyak dan jika tidak mampu, IMF sedia membantu. Kegagalan Negara-negara tersebut dari terus membeli senjata tiap tahun, mengakibatkan mereka menjadi sasaran keganasan seperti di Indonesia, samada secara halus atau kasar, secara sembunyi atau terang, dapat dilihat dengan jelas walaupun tiada bukti, Negara yang mengurangkan pembelian senjata akan ditekan dalam dan luar Negara sebagai contoh Malaysia dan lain-lain.

Umum mengetahui ekonomi Amerika berada dalam keadaan muflis sejak 2 tahun lepas. Hanya dengan bon dan wang atas kertas menyelamatkan mereka. Soalnya, berapa lama lagi mereka dapat menyembunyikan dan mengawal buih-buih hutang mereka dari terus membiak dan meletup.

Strategi menjana ekonomi Amerika dijalankan dengan penuh rahsia dan antaranya;

i. Arab Spring
ii. Jepun, China diadu domba
iii. Selatan Thai bergolak
iv. Menaja senjata pada Sulu
v. India, Pakistan, Iran berlumba-lumba membeli senjata baru
vi. Dan banyak lagi.

Dengan pembelian senjata ringan dan berat dalam kuantiti besar, Amerika bisa terlepas dari hutang dan kini mereka mencari dana yang lebih besar untuk memulihkan ekonomi mereka sepenuhnya.

Bagaimana??? Sebuah Negara Islam perlu diserang khususnya di Arab agar Negara-negara Arab lain yang kaya dengan minyak dan kasar itu akan berlumba-lumba membeli senjata untuk melindungi Negara masing-masing.

Syria, Iran, Mesir, dan banyak lagi bakal menjadi pilihan.

Jika pembaca bijak budiman, fikirkan, jika Amerika mahu menjual senjata ke Asia, Negara mana yang bakal digolakkan mereka ke kancah perang? Tidak kira samada melalui taktik perang saudara, atau kemudian Amerika tiba sebagai pendamai, ataupun diserang dari mula, sudah pasti jiran tetangga Negara tersebut akan mengeluarkan beratus billion lagi untuk membeli senjata dari siapa lagi kalau bukan dari Amerika dan sekutunya.

Pada hemat saya, jika masa akan datang Amerika menjadikan Asia sebagai sasaran prospek ekonomi terunggul ia adalah mudah, jadikan sahaja Malaysia sebagai sasaran, kerana di Malaysia hampir seluruh rakyat Asia berada disini. Konflik Perang akan merebak dengan mudah dan pantas di Negara asal "penduduk Malaysia" seperti China, India, Bangladesh, Pakistan, Myanmar, Indonesia, Brunei, Filipina, Thailand, Vietnam, Jepun dan juga Arab.

Jelaslah, apabila perang terjadi maka ia berkait dengan ekonomi. Bila bicara tentang ekonomi, maka yang kaya adalah Amerika, yang miskin adalah kita. Yang kuat dan menindas adalah Amerika, yang lemah dan ditindas adalah kita. Yang bersatu adalah United States of America dan yang berpecah adalah kita.

No comments: