ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, September 5, 2013

Defisit Hutang Negara?

Saya antara orang awal mendesak ahli UMNO menggulingkan Presiden Parti dalam Pemilihan Nov 2013. Boleh baca dalam blog ini dengan tajuk gulingkan Najib. Namun, kerana sudah berjanji untuk bersara dari komen dan menulis tentang politik, saya tidak majukan kepada mana-mana dan menggangap artikel tersebut yang terakhir.

Saya masih tidak mahu bercakap, menulis, komen dan berbicara tentang politik. Sia-sia dan buang masa.

Defisit hutang Negara dikaitkan oleh Tun M dalam sinar Harian dengan perbelanjaan Negara. Dan bila melayari web Rockybru dan Mole saya dapati Syed OutSideTheBox melaporkan keborosan serta pembaziran kerajan khususnya agensi seperti Pemandu.

Sinar Harian juga melaporkan 11tahun negara dalam hutang sejak 2004. Saya masih ingat KDNK Malaysia semasa Tun M serahkan pada Pak Lah amat baik.

Kini hutang Negara adalah RM 451 billion dan hampir mencecah 55% KDNK yang dibenarkan.

Sedihnya! Samada UMNO/BN atau PR atau mana-mana parti pun sama, 1pihak mengambil kesempatan atas kesempitan wang sara hidup rakyat, 1pihak lagi mengabil kesempatan atas kesempitan minda dan sentimen rakyat.

Mangsanya, rakyat. Apa-apapun, biarlah kalian yang berpolitik terus berpolitik, saya hanya berminat untuk bangunkan ekonomi diri dan keluarga, mudah-mudahan bilamasa defisit bertukar menjadi inflasi tidak terkawal, saya dapat melindungi bukan sahaja keluarga saya, malah keluarga kakak-kakak dan abang-abang saya.

Amin.

No comments: