ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, April 15, 2012

HAPUSKAN DEB DAN SEKOLAH CINA

Melayu bersedia melepaskan Dasar Ekonomi Baru demi hak samarata dan layanan sama adil terhadap semua bangsa Malaysia dengan Syarat Cina melepaskan Sekolah Cina dan semua anak Malaysia harus pergi ke satu sekolah yang sama. Ada berani?

Kenyaaannya, tiada sesiapa mampu memuaskan semua orang. Kepuasan nafsu, kemahuan duniawi manusia tidak dapat dipenuhi oleh sesiapa termasuk oleh Pencipta manusia yang Maha Agung. Buktinya, dengan mudah kita dapat melihat seorang manusia yang lahir sempurna sifat dan jantinanya tetapi tidak puas dan akhirnya mengubah fizikal diri dan menentang hukum alam.

Itu baru individu, dalam konteks Negara pula, aspirasi masyarakat, kaum dan agama menjadi tuntutan terancang samada formal atau tidak formal. Harus diingati, tiada Negara dalam dunia pernah dan akan berjaya memenuhi setiap tuntutan rakyat mereka waima Negara satu kaum seperti China, India, Jepun dan Korea sekalipun. Negara Maju pelbagai etknik pula akan mendahulukan kaum dan agama majoriti mereka sebagai contoh Thailand.

Berbeza di Malaysia, tsunami politik 2008 telah menukar lanskap politik perdana kepada satu darjah yang panas suhunya. Kini, Melayu sebagai kaum majoriti berpecah sehinggakan undi kaum minoriti menjadi penentu keputusan pemilihan wakil rakyat tempatan. Akhirnya, arus perdana terpaksa akur dengan aspirasi Umum iaitu mendahulukan kaum minoriti dan menghilangkan identiti kaum majoriti.

Sebenarnya, krisis identiti yang melanda Malaysia bukanlah baru malah sudah menjadi batu asas kepada penjajahan minda di Negara seperti Jepun.

Jelas, perancangan menjadikan kejahatan adalah kebaikan, dan kebaikan adalah kejahatan telah berjaya meresap dalam naluri manusia.

Kewarasan kini terletak pada suara majoriti dan bukan lagi pada kebijaksanaan dan kebenaran.

Bayangkan, bagaimana wajah Malaysia jika Kerajaan tidak menyediakan Sekolah Kebangsaan dan memaksa Melayu ke Sekolah Melayu, Cina ke Sekolah Cina dan India ke Sekolah India.

Justeru, menghargai sikap tolak ansur Melayu adalah bukti jelas keikhlasan kita semua menghargai “pengorbanan tahap dewa” Melayu.

Sebenarnya, setiap Perdana Menteri Malaysia mempunyai satu persamaan yang amat jelas iaitu menyatukan, mendamaikan, memperjuangkan semua kaum dan bukan Melayu sahaja. Usaha penambaikan tidak pernah berhenti malahan Ayahanda Tun Dr Mahathir pada Perhimpuan Agung UMNO pernah merayu Melayu supaya berusaha melepaskan tongkat(DEB). Selama 22 tahun mejadi Perdana Menteri, beliau tidak pernah menyerang dan menghina kaum lain tetapi kini hanya kerana mempertahankan kaumnya sendiri, Tun Dr Mahathir kini digelar racist.

Begitu dahsyatnya physcology war bukan Melayu sehingga ramai Melayu kini malu mengaku Melayu, apatah lagi mahu mengaku racist Melayu.

Saya dibesarkan dan dididik oleh perempuan Cina dan lelaki Melayu dan seperti anda, kita semua sedar melalui pertimbangan intelektual, hanya ada satu jalan bagi menyelesaikan masalah ketidaksamarataan.

Kita dilahirkan di Hospital yang sama, membesar di bumi yang sama, makan dari tanah yang sama, menaiki kenderaan dan menggunakan jalan yang sama, menyanyikan lagu yang sama, membeli belah ditempat yang sama, menggunakan Bahasa yang sama, kerja ditempat yang sama, tinggal di perumahan yang sama, tetapi kita menghantar anak kita ke sekolah yang BERBEZA.
Persoalan samada DEB itu relevan atau tidak, dan samada DEB itu merampas hak bukan Melayu untuk menguasai dan monopoli perniagaan strategik dan lokasi hebat tidak perlu diperdebatkan.

Soalannya, jika Melayu bersedia melepaskan DEB, adakah Cina bersedia melepaskan Sekolah Cina?

No comments: