ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, May 7, 2008

Hari Sedih 2M

** disiarkan di beritakmu.net pada December 29,2006

Mahathir dan Malaysia. TDM telah berusaha menyedarkan rakyat Malaysia – berdasarkan pengalaman beliau selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Ekonomi Malaysia amat parah dan keputusan membatalkan jambatan bengkok membunuh terus masa depan ekonomi Malaysia. TDM sedar beliau tidak boleh berkata kepada orang UMNO, atau media yang ekonomi Malaysia akan musnah 10 tahun lagi. Walaupun itu hakikatnya, kenyataan dari bekas Perdana Menteri itu lebih dipercayai pelabur asing berbanding Perdana Menteri sekarang, terus kenyataan itu akan membuat pelabur asing lari.

Adakah ini hari sedih Mahathir? Adakah Tun Dr Mahathir sedih dikecam, disekat, dihina oleh anak didik sendiri. Adakah TDM sedih usaha beliau menyedarkan rakyat Malaysia akan masa depan ekonomi Malaysia yang dalam keadaan yang amat kritikal tidak difahami? Atau, tidak dilayan malah setengah pihak menggangap TDM seorang tua yang nyanyuk. Saya fikir, jika Mahathir mahukan jawatan Perdana Menteri Malaysia yang Ke-Empat dan Ke-Enam sekaligus,

TDM tidak perlu bersusah payah. Tubuhkan saja parti baru! Tegas, UMNO masih relevan untuk Mahathir dengan sedikit pengorbanan dan perjuangan suci membela bangsa. Jika TDM fikir begitu, rakyat juga bersama beliau!

Malangya, adakah rakyat sedar akan arah tuju ekonomi Malaysia selepas kita tidak lagi negara pembekal petroleum – ‘oil exporter’ tetapi negara pembeli petroleum – ‘oil importer’ dalam masa 5 tahun lagi. Apakah usaha Kerajaan Malaysia untuk menjana sumber ekonomi negara selepas kehabisan petroleum? Jambatan bengkok untuk menggantikan peranan Singapura sebagai hub pengangkutan kapal antara Asia dan Eropah? Getah dan Kepala Sawit? Buah-buahan? Kereta? Komputer? Tekstil? Singapore-Johor Economic Region(SJER)??

Mungkin hari sedih Mahathir ini tidak sadis kerana TDM seorang sahaja yang mengetahui sakit dan perit di IJN. TETAPI!!!!Hari sedih Malaysia amat sukar dibayangkan kerana nasib 26 juta rakyat bergantung kepada kepandaian pemimpin negara menjana sumber ekonomi negara selepas ketiadaan hasil bumi di Malaysia. Hari Sedih Malaysia!!!!Bangkitlah, rakyat Malaysia!!!!

Bacalah kritikan wartawan Australia ini …..

http://www.theage.com.au/news/business/while-malaysia-fiddles-its-opportunities-are-running-dry/2006/11/14/1163266550487.html?page=fullpage#contentSwap1

Di era TDM, Malaysia akan memutuskan hubungan dengan Australia selagi tiada permohonan maaf. Apakah tindakan ere kepimpinan sekarang? Sama-sama kita lihat! Sedarlah rakyat Malaysia dari hari sedih kita. Kita berhak mengubah nasib kita!!!

amar@beritakmu.net

No comments: