ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, May 18, 2015

China Yang Ghaibkan MH 370

There are thousand theories created by many. Most explain America and Russian involvement in this conspiracy of MH 370 disappearance.

Beribu teori di cipta dan masing-masing mengaitkan Amerika dan Rusia sebagai dalang utama Konspirasi kehilangan MH 370.

Namun tiada satupun yang menuduh China sebagai dalang utama. Kenapa tidak?

Pada mula-mula berita kehilangan MH 370 dilaporkan ada satu portal melaporkan bahawa kehilangan MH 370 dari radar selesai selepas MH 370 dilaporkan selamat mendarat di sebuah lapangan terbang di China lengkap berserta gambar penumpang turun dari pesawat MAS.

Berita itu dan portal itu sehingga hari tidak dapat saya kesan walaupun saya pasti 100% saya tidak bermimpi, tidak mabuk, tidak berkhayal dan bukan malam di Malaysia. Tapi berita lain yang sama menyiarkan MH 370 selamat ditemui mendarat di Nanning dan sebagainya masih boleh kedapatan di carian Yahoo dan bagaimana mereka boleh terima maklumat sebegitu saya tidak pasti.

Tetapi yang pasti, tidak ada angin, pokok tidak goyang, tidak mungkin berita itu sengaja direka kerana pada masa itu masih awal kejadian dan bukan sudah berbulan yang memaksa akal kita merewang mereka cerita bagi menjelaskan misteri.

Berita itu hanya timbul sekejap sahaja kemudian ditenggelamkan oleh berita sensasi palsu MH 370 terhempas di Vietnam, tumpahan minyak dijumpai, tenggelam di Laut Andaman, di sorok Vietnam, di tembak Thailand, disembunyikan Indonesia, di iringi Stealth ke Kazakhstan, Rusia, di daratkan di Luis Garcia, terhempas di Lautan Hindi dan banyag lagi.

Sekali lagi, kenapa tidak langsung mengesyaki China?

Apa dalil, dan kebaikan untuk China sedangkan rakyat mereka merupakan korban paling banyak dalam MH 370?

Dalam semua konsprasi kejahatan dan jenayah, yang paling kurang disyaki adalah mangsa sendiri.

Sebagai contoh, Osama bin Laden dituduh sebagai dalang utama "menyerang" America World Trade Centre sedangkan Amerika yang memperoleh laba paling besar dalam Tragedi 9/11 termasuk menyerang dan menguasai minyak dan gas Afghanistan.

Tidak perlu percaya kepada saya atau kepada para pembongkar konspirasi 9/11.

Tapi cuba jelaskan kenapa 20,000 pekerja WTC bercuti pada hari Kejadian?

Kenapa Kapal Boeing yang didakwa melanggar Pentagon hanya mempunyai lubang yang muat-muat kapal itu sahaja tanpa ada cermin lain yang pecah akibat impak?

Kenapa mangsa rampasan kapal terbang itu sempat menelefon ibunya sendiri dan memperkenalkan diri pada ibunya dengan nama penuh?

Kenapa bangunan disekelilingnya tidak retak sedikit pun akibat impak yang begitu kuat yang mampu meruntuhkan dua buah bangunan setinggi WTC?

Malangnya, konspirasi 9/11 itu dirancang oleh manusia dimana kita semua berpegang pada prinsip "No Plan is Perfect" justeru pelbagai bukti kukuh penglibatan Amerika kedapatan oleh orang Amerika sendiri.

Konspirasi itu menjadi alasan utama Amerika menyerang Afghanistan.

Apa kebaikan China menghilangkan MH 370 dan menghaibkan MH 370 yang mangsanya 160 orang rakyat China?

Terusan Karat!!!

Terusan yang akan dibina oleh Thailand ini tidak mampu dibantah oleh Malaysia kerana kes MH 370, dan Thailand memang terkenal dengan sejarah talam dua mukanya.

Perkapalan dan Keretapi telah menjadi pengangkutan Utama menggantikan Kapal Kargo yang kini merudum akibat MH 370.

China sebagai pihak yang begitu gigih mahu menguasai Laut China Selatan demi laluan dan strategis tentera tetapi mendapat tentangan hebat dari Filipina, Malaysia, Indonesia dan Thailand yang kurang membantah.

China pasti mahukan satu laluan yang dikuasai mereka sepenuhnya dan jawapannya adalah Terusan Karat.

Selamat Datang ke dunia konspirasi.

1 comment:

Anonymous said...

tuan sila kupas lagi isu ini. terima kasih