ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, May 24, 2015

Utusan Malaysia Kurang Ajar Tuduh Tarekat

Saya berasa amat sedih apabila Utusan Meloya sering mengambil orang bukan Ahli untuk memberi komen termasuk Ulama Syariat untuk bercakap mengenai Tarekat. Ia hanya menimbulkan jelik pada pembaca khususnya orang Tarekat justeru usaha membendung kesesatan dan kekufuran(Tarekat dan Syariat-jika ada) tidak berjaya kerana ini bukan caranya.

Disebut punca orang Majlis Agama sendiri tidak kenal dengan tarekat ini seolah beliau kenal dengan tarekat. 

Hakikat bahawa ramai VIP, termasuk golongan Istana memayungi ajaran Tarekat bukan satu perkara baru, ia terlalu lama malah ada Tarekat kekal tidak diusik hampir atau lebih 40 tahun kerana dipayungi Sultan waima semasa operasi Pencegahan Ajaran Sesat awal 90-an dahulu atau dikenali Zaman Al-Arqam.

Bukan mudah untuk menilai akidah orang dan menjatuhkan hukum sesat justeru Jabatan Agama Islam pada saya tidak ada pilihan selain hanya mengangguk bila menerima arahan sedangkan mereka tahu ia sukar dilaksanakan.

Yang salah adalah pemberi arahan kerana memberi arahan yang salah tanpa merujuk Al-Quran!!!

Disebut, membiarkan Golongan sufi dan Tarekat amalkan ajaran dengan agak bebas tanpa ada kawalan malah beliau berpendapat halang terus lagi mudah?

Saya tidak faham kenapa perlu iri hati dan hasad dengki jika kita tidak mampu melakukan apa yang orang Tarekat lakukan?

Ramai antara mereka melakukan amalan puasa apa yang kita tidak mampu buat, ada yang berzikir beratus ribu satu hari, ada yang berkhalwat dengan Allah berbulan-bulan, ada yang solat dan berjaga malam, ada yang baca AlQuran dan banyak lagi, apa yang salahnya dan kenapa perlu kita halang?

Ini masalah orang Syariat kerana mereka arus perdana dan ghairah mahu kekal kuasa, mereka sibuk menghentam orang Tarekat dan menghalang.

Alangkah bagusnya jika kudrat mereka yang Allah beri digunakan untuk berdakwah kepada orang Bukan Islam?

Disebut, India dan Pakistan hanya orang Alim dibenar ikut tarekat adalah dangkal lagi daif.

Ini kerana banyak ilmu Sufi, Hakikat dan Tarekat yang dipersetujui ramai Masyarakat dan diajar di Sekolah Agama mereka.

Di Malaysia, jangankan sekolah, di Tazkirah Masjid dan Surau juga ia disekat dan dihalang kerana orang Syariat mahu mengekalkan kuasa dan gaji mereka.

Disebut, kumpulan Tarekat juga dakwa ilmu itu diterima daripada dua orang sahaja iaitu Saidina Abu Bakar dan Saidina Ali dan bukan daripada kesemua sahabat dan kenapa Nabi ajar kepada dua orang sahaja?

Sebenarnya, sebagai bapa kita mahu ajar semua yang kita tahu kepada semua anak kita! Benarkan?

Tapi bukan semua anak kita mampu belajarnya kerana pelbagai faktor lain ie karakter, bilangan anak, nombor berapa. Malah secara asasnya kelayakan dipengaruhi oleh sikap dan sifat.

Tapi ini bukan ilmu dunia bapa kepada anak, ini Ilmu Allah pada Manusia. Saya tanya pada penceramah bebas itu, kenapa Allah tidak angkat semua Nabi menjadi Rasul? Tidak layakkah mereka?

Semua orang ada alasannya ikut pengetahuan masing-masing, saya yang bodoh ini hanya tahu bahawa ilmu Allah adalah milik Allah untuk sesiapa sahaja belajar dan hak eklusif Allah untuk angkat siapa yang dia kehendaki termasuk mengangkat manusia diatas malaikat. Mempersoalkan kenapa Manusia lebih tinggi dari Malaikat dan kenapa 2 Sahabat dilebihkan dari sahabat lain hanya mengulangi sejarah Iblis dan Syaitan di murkai Allah.

Sebagai Rasullulah SAW yang sayangkan para sahabat dan Baginda yang maksum lagi adil, saya yakin Baginda mengajar ilmu Allah kepada semua sahabat tetapi ia hak Allah untuk angkat samada Umar lebih dari Abu Bakar, atau Uthman lebih dari Ali atau sebaliknya.

Diejek, semua orang boleh sebar waima pada orang buta huruf tapi Nabi hanya pilih dua sahabat?

Nabi sendiri buta huruf tapi Allah lebihkan Nabi SAW dari Nabi lain termasuk yang tidak buta huruf. Nabi ajar pada semua termasuk yang buta huruf, buta hati, dan penjahat Muslim sekalipun, tapi sekali lagi ia hak Allah kerana ia ilmu Allah bukan hak Nabi untuk pilih dua sahabat berbanding sepuluh jika benar.

Disebut, timbul golongan Ahbash yang mengkafirkan golongan Ulama Islam yang tidak sehaluan dengan mereka?

Ahbas berasal dari Lubnan samada dari Tarekat atau Syariat ia tidak penting kerana semua manusia sama. Ada yang orang baik dalam Sunnah ada yang jahat, ada yang jahat dalam Syiah ada yang baik.

Paling penting adalah kenapa Golongan Syariat yang hebat perlu mengikut kelaku kafir mengkafir, sesat menyesat ini.

Malahan ahli Syariat yang menghalalkan kebersihan politik adalah golongan yang paling dipersalahkan atas sikap menjatuhkan kafir atas orang lain.

UMNO kafir, Nik Aziz sesat, Wali Terompah, dan sebagainya bukan dari mulut orang Tarekat tapi dari mulut busuk orang Syariat sendiri.

Kenapa Tarekat sahaja dipersalahkan sedangkan pengaruh syariat dalam politik dan kuasa Majlis Agama Islam adalah ulung?

Disebut, tidak ada ulama terkemuka, capal dan kubur.

Ulama yang terkemuka adalah yang mampu hidup seperti Nabi dan Sahabat. Justeru semua Ulama yang makan gaji dan menetapkan harga Ilmu Allah bukan sahaja tidak terkemuka malah tidak layak langsung dipanggil Ulama.

Nabi adalah orang kaya, Abu Bakar orang kaya, Umar Khalifah Bani Hasyim, Affan bapa Uthman amat kaya, begitu Abi Thalib ayahanda Ali. Namun mereka semua mati miskin tanpa tinggalkan harta. Ulama, Imam hari ini ramai mati tinggalkan EPF dan pencen.

Sifat mendewakan manusia adalah salah tapi manusia didewakan itu tidak bersalah kerana mereka tidak minta seperti itu. Capal Nabi SAW, kubur dan sebagainya bukan lesen untuk kita jatuhkan hukuman sesat sebaliknya ia masalah manusia yang wajib kita nasihati guna cara yang baik termasuk menunjukkan kepimpinan melalui tauladan.

Disebut Kitab Kuning dan Kitab Jawi hendak dijadikan kemuncak ilmu pada hakikatnya merendahkan umat Islam.

Ulama dan orang Syariat boleh tuduh apa sahaja terhadap Tarekat kerana mereka tidak mampu menjawab kerana semua dikawal. Jadi mereka jawab di Internet yang bebas, jadi bertambah pengikut mereka kerana serangan pada mereka dilakukan tanpa adab dan etika yang betul, hinggakan kain penyerang yang koyak lupa untuk ditutup.

Tiada satupun kitab baik dari Sunnah atau Syiah, baik dari Tarekat, Hakikat dan Sufi atau Syariat, baik dari Kristian dan Yahudi yang merendahkan umat mereka sendiri melainkan umat mereka sendiri yang melakukannya atas nama "mementingkan diri".

Menyalahkan naskah ilmu walaupun ia membawa pengacahan minda, promosi ketakutan dan ajakan fikir luar konteks adalah tidak matang kerana dalam buruk ada baik, dalam baik ada buruk dan semua bergantung kepada nawaitu pembaca, nawaitu umat Islam itu sendiri.

Umat islamlah yang merendahkan Umat Islam dengan berbunuhan, bermusuhan, menuduh tanpa bukti dan dalil dan ilmu, menjatuhkan hukum salah tanpa orang kena tuduh diberi peluang untuk membela diri justeru tunjuk Islam tidak adil.

Kita yang merendahkan diri dan agama kita bukan buku yang tidak bernyawa  itu tapi akal yang tidak berfikir inilah yang merendahkannya. Serang menyerang terbuka ini juga termasuk dalam merendahkan agama Islam sendiri.

Disebut, memperlekeh ulama besar diiktiraf dunia, kitab orang lain tidak sahih kitab sendiri sahaja sahih, panggil dari Indonesia selawat untuk lawan sunnah sedangkan sunnah mahu ajar memahami hadis dengan cara yang betul, ancaman, menuduh orang belainan pendapat sebagai wahabi.

Panjang betul senarai dosa orang Tarekat dituduh tanpa diberi peluang mereka bela diri sebelum dihukum bersalah.

Hakikatnya, ini bukan pertembungan antara Syariat VS Tarekat/Hakikat/Sufi. Ini adalah pertembungan antara Sunnah dan Syiah. Syiah bukan Tarekat, hanya kebetulan mereka mendewakan Ali dan ada Tarekat yang mengatakan ilmu mereka datang dari Ali.

Orang Syiah telah masuk Malaysia sejak dahulu, tetapi tidak mampu bertapak kerana orang Malaysia kuat berpegang pada Sunnah Wal Jamaah hasil dari didikan Tarekat, hakikat, sufi dan Syariat.

Malangnya, kini bila ada masalah orang Syariat melupakan jasa orang Tarekat, Hakikat dan Sufi lalu menuduh Tarekat seolah mengambarkan mereka pelopori Syiah dalam balapan ajaran sesat. Orang Syariat buat begitu kerana mahu kekal kuasa, wang ringgit serta populariti dan periuk nasi dipanggil penceramah bebas.

Syiah tahu kelemahan golongan syariat jadi pada sekitar awal 2000 dibantu internet Syiah menjadi Iguana berselindung disebalik Tarekat, Hakikat, dan Sufi kerana orang Syariat dengan mudah akan menyerang dan menuduh semua yang sesat adalah Tarekat.

Fokus utama sunnah wal jamaah samada syariat atau hakikat, tarekat dan sufi adalah Syiah tapi sebaliknya kita pendokong Sunnah sedang "berbunuhan" satu sama lain.

Disebut tentang sujud di kubur, beryaqzah, baiah, cium kaki Guru, merangkak jumpa Guru, minum air kaki Guru, curi selipar Guru, jadi kambing ejek guru Janggut Kambing, ambil Tanah Kubur Guru, simpan kain Kaabah sebagai pendinding dan banyak lagi adalah amalan sesat(bukan orang/ajaran sesat) setengah pengikut.

Apakah Syiah dijatuhkan sesat kerana perbuatan pengikutnya, jika YA, maka Nabi SAW juga sesat kerana pengikut Sahabat berbunuhun sesama sendiri? Kerana umat Baginda tidak solat, keluar Islam, minum arak, membunuh dsb apakah ajaran Baginda SAW yang sesat?

Apakah tarekat sesat hanya kerana perbuatan salah pengikutnya yang cium kaki guru, merangkak jumpa Guru dan sebagainya, jika YA, maka Syariat juga sesat kerana ambil tanah Kubur Guru, kerana pengikutnya tidak bayar zakat, tidak berpuasa, berjudi dan sebagainya.

Tindakan syariat menyerang menggunakan perbuatan segelintir pengikut ajaran Tarekat untuk jatuhkan hukuman sesat umpama meludah kelangit.

Saya ingin berkongsi pesan Abah kepada saya, Allah jadikan Adam AS tanpa baju dan Baginda adalah penghuni Syurga, disebabkan buah Khaldun, Adam dan Hawa di nampakkan kemaluan mereka dan memakai baju untuk dihantar ke dunia.

Syariat adalah Baju dan Hakikat adalah Badan manusia justeru setiap anak Adam wajib memakai baju dan menghargai badan. Keduanya wajib, dan tidak boleh ditinggalkan.

Malangnya, badan dan baju ini tidak boleh berkerjasama kerana tanpa badan cantik, baju nampak tidak cantik, tetapi baju sering mendapat pujian cantik walaupun badan tidak cantik.

Tidak dinafikan ada segolongan hakikat yang tidak menjalankan syariat, tidak solat, tidak puasa, tidak campur Masyarakat dll tapi tidak adil hukum semua mereka sedangkan orang Syariat sendiri pun ramai tidak solat, tidak puasa dan lain-lain.

Musuh kita jelas dihadapan kita, tapi kita lebih rela bermusuh sesama sendiri hasil mainan Syaitan.

Dan bilamana masalah timbul kita tidak mahu melihat diri melihat kelemahan diri sebaliknya kita tuduh pihak lain kerana ia lebih mudah dilakukan.

Kesesatan dan kekufuran perlu dibendung samada dalam Sunnah samada Syariat, hakikat, sufi dan hakikat dan ia hanya boleh dilakukan dengan berkerjasama dan bersatu dan inilah masanya kerana Syaitan semakin kuat dan berpengaruh.

Sila ke Bahagian 2 bertajuk "Panduan Kenali Tarekat Sesat atau Tidak" pada entry minggu hadapan untuk menjelaskan bahawa saya tidak menyokong mana-mana ajaran yang tidak berpegang pada akidah rukun Islam yang 5 dan rukun Iman yang 6 tanpa ada sebarang tokok tambah dan mengesakan Allah dan menjaga adab pada Rasulullah SAW.

7 comments:

Anonymous said...

zaman nabi mana ada tarekat...tutup kedai jaa lagi baik tarekat ni...
tak pun buka kelab disko tarian zouq..

mk said...

Berhati-hati dengan tarekat yg menyimpang...
Adakah habib seggaf berbaiah dgn syeikh kabanni?

Mustaqim Abdul Rahman said...

byk tarekat menyimpang..tapi musuh sebenar adalah syiah yang masuk dan menular secara halus bertopengkan tarekat...justeru....elok syariat berkerjasaman dengan tarekat untuk menentang kebatilan samada dalam syiah, atau dalam tarekat mahupun dalam syariat itu sendiri...wallahualam...

yang pasti kita berperang sesama kita, berbunuhan hanya kerana perbezaan pendapat yg remeh.....dan kita lupa musuh sebenar kita dihadapan kita esp yg menunggu anak cucu kita untuk di kafirkan...

Anonymous said...

setuju zaman nabi tiada tarekat tapi zaman nabi belum ada hadis tidak bolehkah kita ikut hadis?

Mustaqim Abdul Rahman said...

saudara mk..saya tiada jawapn pada jawapan itu..jujurnya saya tidak setuju dengan salawat yang berlebihan2 ie lebihkan dari yang wajib...saya lebih tidak setuju dengan orang menari2 nie..tapi ya laaa spt sy kata...ada sultan memayungi tarekat dan ajaran termasuk tarian berzikir nie...niat saya jelas...kita sedang diancam musuh dan kita tidak boleh biarkan diri kita leka bermusuh sesama kita lagi seperti tahun 80-2000 dahulu.....

ano 1117..betul juga....sy tak nafi byk tarekat yg ntah apa2...tapi asal mereka taat mendirikan rukun islam dan berpeganf teguh pada rukun iman tanpa tokok tambah siapa la kita untuk jatuhkan hukum sesat....

IBU RISKA said...


Saya sangat bersyukur atas rahmat yg diberikan kepada saya dibulan ini karna alhamdulillah melalui MBAH RAWAIRE saya sekaran sudah bisa sukses atas nomor yg diberikan kepada saya dan saya yg dulunya cuma seorang TKW dari singapur yg gajinya tidak pernah mencukupi kebutuhan keluarga saya dikampun dan alhamdulillah berkat bantuan MBAH RAWAIRE kini saya sudah bisa pulang kampun,saya bersama keluarga dikampun sudah punya usaha sendiri dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisah seperti ini,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH RAWAIRE di nomor 085-316-106-111...karna alhamdulillah saya menan nomor togel dari MBAH dan kalau uang indonesia 750 juta,,ini bukan rekayasa dari saya dari IBU RISKA.untuk lebih lenkapnya silahkan buka SITUS MBAH RAWAIRE












Saya sangat bersyukur atas rahmat yg diberikan kepada saya dibulan ini karna alhamdulillah melalui MBAH RAWAIRE saya sekaran sudah bisa sukses atas nomor yg diberikan kepada saya dan saya yg dulunya cuma seorang TKW dari singapur yg gajinya tidak pernah mencukupi kebutuhan keluarga saya dikampun dan alhamdulillah berkat bantuan MBAH RAWAIRE kini saya sudah bisa pulang kampun,saya bersama keluarga dikampun sudah punya usaha sendiri dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisah seperti ini,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH RAWAIRE di nomor 085-316-106-111...karna alhamdulillah saya menan nomor togel dari MBAH dan kalau uang indonesia 750 juta,,ini bukan rekayasa dari saya dari IBU RISKA.untuk lebih lenkapnya silahkan buka SITUS MBAH RAWAIRE

pak slemett said...

saya PAK SLEMET posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan











saya PAK SLEMET posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan