ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Friday, May 15, 2015

Seks Najib & Skmm - Jadilah Pejuang Rakyat

Saya lahir di zaman Baby Rina, IRC Kampung, ICQ mendaki ke Friendster, YM, Youtube dan akhirnya FB. Hari ini dengan smartphone segalanya berada dihadapan manusia.

Saya berpengalaman menjadi SKMM kepada sebuah Kolej Majoriti Cina di TTDI. Pelajar Kolej ini "berperang skill" dengan saya setiap kali saya menapis mereka ada sahaja jalan "trick" dan teknologi yang mereka guna untuk mengalahkan saya. "Peperangan" itu terjadi setiap hari dan saya terpaksa menghabiskan masa berjam membuat data entry pada IPTables proxy saya.

Dalam konteks Negara, rakyat Malaysia akan dapat apa sahaja yang mereka mahu melalui carian internet termasuk SEX.

SKMM telah cuba menapis dengan mengggunakan server DNS TM yang standard ie 202.188.1.5/0.133 dan lain-lain. Tetapi banyak trick termasuk menukar DNS kepada DNS bebas dan Percuma, dan juga menaip terus IP dan bukannya hostname web yang di sekat itu.

Apa yang menyedihkan bagi orang seperti saya yang cuba menjadi "ibubapa" dan "pengawal sex" kepada "kanak-kanak sex" adalah mengapa SKMM memberi layanan istimewa kepada Youtube.

Dengan hanya menggunakan red label atau red warning berkaitan umur yang boleh ditipu, seorang kanak-kanak seawal usia 4 tahun atau boleh membaca dan berinternet sudah boleh "menikmati" seks.

Maka orang seperti Fitri pelajar MARA yang dipenjarakan di Britain kerana seks kanak-kanak boleh menyaman kerajaan Malaysia kerana kerajaan gagal mengawal anasir seks dari merosakkannya.

Sebenarnya isu ini bukan baru, malah Tun Dr Mahathir terpaksa melawakkan dirinya mati pucuk bagi mendapat perhatian orang ramai dan Kerajaan tentang perlunya menapis seks.

Ajaibnya ini Negara Islam kerana semasa saya di Beijing dan Guanghzou, Kerajaan bukan Islam China menapis FB, Youtube dan lama seks lain secara mandatori dari capaian rakyat mereka.

Pada pemahaman dan pengalaman mentah saya sebagai IT Personnel selama 15 tahun dalam industri, adalah teramat mudah jika SKMM atau Kerajaan mahu menapis seks internet.

Amat malang bagi kami rakyat Malaysia mempunyai sebuah Kerajaan yang mempunyai undang-undang penguatkuasaan dan menghukum atas nama "correctional" sedangkan Kerajaan boleh "correct" dan mencegah sebelum kesalahan itu dilakukan.

Selepas kesalahan dilakukan, Kerajaan dengan mudah dan seronok menghukum rakyatnya yang mereka sendiri dedahkan pada seks, IS, anasir subversif agama dan banyak lagi.

Justeru, saya merayu kepada SKMM, Perdana Menteri, Parti UMNO yang mendabik ia parti keramat Melayu, parti PAS yang jaguh orang Islam, dan parti Keadilan yang perjuangkan keadilan rakyat tolonglah bawa usul menapis seks internet ke Parlimen dan sokonglah usul ini.

Saya juga rayu agar semua gadget peralatan video dan rakaman seks dipantau serta diharamkan.

Jadilah ketua pada Rakyat bukan ketua pada 1MDB, atau Ketua kepada kaum tertentu dan isu tertentu dengan agenda "selfish". Buat satu kali ini jaguhilah agenda seks internet ini demi kepentingan rakyat Malaysia yang dirosakkan teruk oleh pendedahan seks pra-matang.

Seks adalah isu sejagat, ia diperlukan bila ia diperlukan dan ia merosakkan bila tiada pengetahuan dan kewarasan terkawal yang dilatih dan terpecaya pada orang ramai.

Tolonglah!

No comments: