ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Saturday, July 18, 2015

Mastermind Lowyat: Namewee Dibiar BEBAS, Papagomo Ditangkap?

Walaupun esok saya bersaudara dan bersahabat baik dengan Namewee sekalipun, saya tetap mahu Namewee dihukum atas Video Clip menghina agama Islam dengan tajuk NegaraKuku.

Saya mahu Namewee ditangkap dan dihukum bukan kerana soal peribadi, bukan kerana saya benci Namewee, tapi saya tidak mahu "mental block" atau persepsi pemikiran rakyat Malaysia percaya bahawa kita boleh menghina agama dan kaum lain sesuka hati dan kita boleh terlepas seperti Namewee semudah Im sorry.

Ini kerana sebelum Namewee menerbitkan video tersebut, kita rakyat Malaysia khususnya Cina dan Melayu hidup bermuafakat dan harmoni serta saling menghormati.

Walaupun ada beberapa ketidakpuashatian serta ada pendaman perasaan cemburu oleh kaum Cina kerana DEB dan Melayu iri kerana Sekolah Cina lebih, Cina kaya dsb, secara amnya Cina menghormati budaya dan agama Melayu begitu juga Melayu menghormati budaya dan agama Cina.

Namewee mungkin sudah meminta maaf, dan kerajaan half past six UMNO dan BN telah menerima maaf beliau tetapi sebagai orang Islam saya dan ramai lagi tidak sesekali akan menerima maaf beliau selagi video tersebut tidak ditarik balik dari Youtube.

Video tersebut masih boleh ditonton di Youtube dan sebagai orang yang memiliki hakcipta tersebut Namewee dengan mudah boleh minta Youtube "remove" video tersebut dari Youtube walaupun diupload orang lain.

Orang Cina, India, bukan Melayu termasuk Melayu liberal perlu faham senario dibawah ini.

Ada sebuah gunung 10 kali lebih tinggi dari Kinabalu. Seluruh masyarakat Malaysia percaya bahawa kita tidak boleh pergi ke puncak Gunung itu kerana ia suci.

Pada satu hari, seorang budak bernama Monkeywee melanggar batas serta sensitiviti masyarakat setempat dan menakluki puncak tersebut.

Sebulan selepas itu puncak Gunung tersebut ditakluki oleh beribu orang dan akhirnya Gunung tersebut runtuh.

Rupanya kita dilarang ke puncak Gunung itu kerana ia tidak kukuh seperti yang kita lihat.

Senario ini sama seperti Namewee!!!

Namewee telah membuatkan seluruh masyarakat Cina percaya bahawa agama Islam boleh dihina dan orang Melayu tidak boleh buat apa-apa.

Namewee telah membuatkan ramai Melayu percaya bahawa Cina itu boleh dihina, Buddha boleh dipersenda dan mereka boleh terlepas tanpa sebarang tindakan seperti Namewee,

Sedangkan hakikinya hubungan antara kaum di Malaysia kukuh kerana sifat saling menghormati kita. Jika sifat itu dicabul dan dilangkah, maka hubungan ini pasti akan runtuh.

Selagi Namewee tidak menarik balik video Negarakuku di Youtube, dan selagi dia tidak dihukum oleh undang-undang, maka selagi itu Gunung tersebut atau sensitiviti masyarakat akan terus dilanggar dan dicabul oleh rakyat Malaysia samada Cina atau Melayu.

Ramai Rakyat yang terikut dengan "kebolehan" Namewee, antaranya pembakar Gereja orang Melayu yang kini dipenjarakan, Alvin Tan dan Vivian, pembaling daging babi kedalam Masjid, Melayu pembeli dan Cina penjual Lowyat, dan ramai lagi.

Mereka ini semua percaya kalau Namewee boleh hina agama dan kaum lain dan terlepas dengan hanya minta maaf, kenapa tidak mereka?

Secara peribadi saya berpendapat, KEJADIAN LOWYAT BERPUNCA DARI NAMEWEE iaitu video Negarakukunya.

Jelas tindakan polis menangkap Papagomo tapi biarkan mastermind sebenar terlepas bukanlah satu tindakan yang matang dalam mencegah jenayah.

Selagi MASTERMIND Lowyat ini tidak ditangkap dan didakwa, selagi itulah Papagomo, Alvin Tan, termasuk yang orang Cina label rasis seperti Ibrahim Ali dan Ridhuan Tee dll akan lahir, dan selagi itu Malaysia TIDAK AKAN AMAN.

No comments: