ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, July 13, 2015

LOWYAT diselamatkan ISA

Siapa suruh mansuhkan ISA????

PAS, DAP dan PKR!

Kenapa?

Sebab mereka tidak mahu UMNO/BN gunakan akta itu tangkap mereka atau "senyapkan mereka".

Siapa?

ISA bukan sahaja tahanan politik, tetapi melibatkan tahanan jenayah juga.

Bila?

ISA digunakan bila keadaan tidak terkawal di Negara berbilang kaum ini. Majoriti rakyat tidak suka dan tidak mahu keganasan tetapi kerana segelintir orang yang lain diprovoke sama,

ISA digunakan untuk menangkap segelintir orang dalam video Lowyat ini bagi elakkan mereka bercerita, memprovokasi, dan melibatkan yang lain samada penjual mahupun pembeli.

Apa itu ISA?

ISA adalah undang-undang pencegahan dengan tangkapan tanpa bicara untuk mengawal keadaan dan tangkapan bukan sahaja tahanan politik tetapi tahanan jenayah jauh lebih ramai.

Sepanjang ISA dikuatkuasakan, hanya kurang 200 tahanan ISA merupakan tahanan politik tetapi lebih 5000 tahanan ISA adalah tahanan jenayah.

PAS, DAP dan PKR sepatutnya memperjuangkan ISA tahanan politik sahaja dan bukan seluruh ISA hingga akibatkan PDRM tidak dapat bertindak pantas dalam kes Lowyat.

SOSMA dan apa SOS lagi tidak dapat beri kuasa pada polis bertindak pantas dan apa-apa boleh terjadi dalam beberapa jam sahaja dengan komen-komen provokasi di FB tidak dibendung segera.

Apa-apa pun marilah kita melihat kehadapan, pada semua saya harapkan bertenang, jangan terikut dengan segelintir di Lowyat baik Cina mahupun Melayu.

Kita sayang Negara kita, jika kita tidak mahu bersatu terpulang tapi penting untuk kita tolak keganasan termasuk mana-mana pyhsical contact.

PS: Ada baiknya di masa hadapan jika terjadi seperti insiden Lowyat semua kaum tidak keluarkan sebarang komen jika tiada komen positif atau baik yang mahu dikomen.

Malahan, Polis perlu diberi kuasa untuk menutup FB.

No comments: