ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, May 24, 2015

Rohingya - Hipokrit Melayu Islam dan Cina Buddha Malaysia

Saya perlu mengatakan bahawa saya berasa amat sedih dan kecewa pada Malaysia dan Indoesia kerana tidak membantu Rohingya.

Mereka menerima, merawat dan memberi makan kemudian menolak semula ke tengah laut. Masing-masing tidak mahu ambil.

Ambil, kemudian apa?

Myanmar akan lepas tangan sedangkan masalah ini masalah mereka.

Sebenarnya Kerajaan Langit Allah tiada sempadan. Maka kita melihat langit kita, tiada sempadan.

Saya bukan pemimpin saya tidak tahu bagaimana dan apa yang perlu kita lakukan untuk bantu orang Islam yakni saudara kita yang lebih kita ditanggungjawabkan berbanding pertalian rakyat Malaysia sendiri.

Inilah hidup moden, penuh hiprokrasi diman ramai mengakui Islam, baik dan alim tapi kita mendahulukan dunia(sempadan Negara) dari akhirat(Langit).

999 dari 1000 orang Melayu hipokrit. Islam mereka hipokrit. Apa yang kita buat untuk bantu orang ini? Mereka berada di Pasar Borong KL. Ada sekolah dan ada komuniti. Mereka sembelih lembu dan menjualnya, apa kita mahu bantu mereka jika tiada orang lain tahu?

Kita tidak bantu mereka, sebaliknya kita lapor pada PBT agar ganggu mereka berniaga! Kita bagi alasan kotor, tidak ikut undang-undang tapi kita yang mahu mereka dibantu, tapi tidak mahu bantu sepenuhnya.

Orang Cina yang ambil mereka kerja, kita ada bagi mereka kerja?
Kita sendiri pun tiada kerja!

Saya tidak menolak alasan keselamatan begitu juga kebersihan tetapi saya menolak sifat hipokrit yang berlagak baik suruh bantu Rohingnya tapi bantu beri mereka makan tapi tidak benarkan mereka berak.

Lihat sahaja komen di FB, mengecam Kerajaan tidak bantu Rohingya sedangkan apa yang kita buat untuk bantu mereka? Al-fatihah pun tiada!

No comments: