ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, May 24, 2015

Kerajaan Malaysia Perlu Ugut Myanmar Isu Rohingya

Saya ingin beri cadangan lebih efektif kepada rakyat Malaysia, kalau mahu bantu, bila jumpa rakyat Myanmar Buddha dan boleh jumpa mereka di Pasar Borong KL, marah mereka dan majikan yang menggaji mereka, katakan pada mereka, ajaran Buddha tidak ajar kita menyakiti orang lain.

Ia jelas di TV dimana Sami Budda tidak makan daging malahan membunuh nyamuk dan semut pun tidak dibenarkan. Malahan jika harimau itu menelan dan membunuh adik kita pun, Sami Buddha tidak benarkan Saminya membalas dendam membunuh harimau itu.

Itu binatang, ini manusia?

Tapi kita lihat para Sami Buddha Myanmar bertindak tidak ikut ajaran Buddha dengan membunuh orang Islam serta mengisytihar musuh kepada sesiapa yang bantu Rohingya.

Setakat pergi ke kedutaan bertempik, apa yang kalian dapat?

Perlu diingatkan ini bukan isu agama, ini bukan tentang dia Buddha, saya Islam, mereka Hindu, kami Kristian. Ini isu kemanusiaan dan semua manusia perlu bantu tidak kira samada Buddha, Islam, Hindu atau Kristian atau "FreeThinker". Semua manusia terlibat.

Jika ini isu agama maka orang Islam wajib memerangi setiap orang Buddha Myanmar dan "Kerajaan Islam" Malaysia perlu menghalau semua orang Buddha Myanmar balik atau hukum mereka hingga penyeksaan atas orang Islam Myammar dihentikan. Tapi, ini BUKAN ISU AGAMA!!!

Justeru, atas dasar KEMANUSIAAN saya ingin beri cadangan kepada Kerajaan Malaysia supaya mengatakan "ugutan" dengan jelas kepada Kerajaan Myanmar.

Satu rakyat Rohingya diberi kewarganegaraan oleh Myanmar, satu pekerja Asing Myanmar Buddha akan diluluskan pembaharuan permit atau diluluskan permohonan masuk.

Kegagalan Myanmar akan terus ditekan hingga setiap rakyat Myanmar Buddha dihantar pulang ke Negara mereka.


No comments: