ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, May 17, 2015

Najib Jawab Macam Kaunter Pertanyaan Kerajaan dan Utiliti

Bukan semua tapi kebanyakan kaunter Kerajaan!

Malah KFC juga jawapannya begitu standard. FAQ yang menarik, apakah penasihat Najib belajar dari kaunter ini.

FAQ Popular;

Q. Saya mahu mohon Meter TNB berapa depositnya?
A. Deposit untuk single phase kediaman adalah sekitar RM 200 tetapi anda perlu memohon menggunakan kontraktor TNB yang mana mereka akan kenakan caj antara RM 1500-RM2000.

Q. Tidak bolehkah saya apply sendiri?
A. Tidak boleh itu polisi kami. The End(Tak puas hati boleh balik pakai lilin).

Q. Saya mahu mohon Meter Syabas berapa depositnya?
A. Deposit Meter Syabas tidak mahal tetapi perlu guna kontraktor dan harganya RM 1300 satu meter. Dan tidak tahu bila boleh pasang sebab application terlalu banyak. The end.(Tak puas hati minum air hujan)

Q. Saya mahu apply Unifi untuk kediaman saya?
A. Rumah Encik di Bangunan Rumah Kedai di Pusat Pernigaan Wangsa Maju tidak boleh apply kediaman kerana itu kawasan komersil.The End(Tak puas pergi CC).

Q. Tapi saya tinggal sebagai rumah dan tiada masalah pada PBT?
A. Itu PBT. Itu polisi kami kalau Encik mahu perlu tunggu PBT zoning semula kawasan tersebut.
The End(Tak puas hati report pada MB).

Q. Saya mahu apply pinjaman dan bantuan pertanian untuk tambahkan hasil sayuran saya dari 10 tan kepada 20 tan?
A. Encik perlu pergi kursus pertanian untuk melayakkan mendapat bantuan dan pinjaman.The End(Tak puas hati tak dapat bantuan).

Q. Saya penama dalam Geran mahu serahkan milik saya kepada adik, kakak dan abang saya?
A. Tidak boleh penukaran nama dalam geran hanya boleh satu nama pada satu nama tidak boleh pada 2-3 nama melainkan kematian atau faraid sahaja. The End(Tak puas hati telan sahaja).

Q. Saya mahu jual rumah tapi Bank minta Pelan kelulusan dari PBT?
A. Encik perlu lantik juruukur bahan dengan kos kurang lebih RM 10,000. Kami telus ikut standard dan piawaian yang ditetapkan pihak insurans dan bank. The End(Tak puas roboh rumah).

Q. Kenapa 1MDB hilangkan duit RM 2 billion di Singapura?
A. Mahathir juga hilangkan berbilion ringgit dari skandal BMF, Kami telus dan telah lantik Auditor sila tunggu laporan Audit. The End(Tak puas hati boleh jalan).

Q. Apakah benar Kerajaan gunakan 1Malaysia untuk menyatukan rakyat atau menipu rakyat melalui 1MDB?
A. Itu tidak benar. 1Malaysia adalah untuk rakyat, 1MDB untuk rakyat. Semua untuk rakyat tiada satupun untuk saya, isteri dan para pembesar UMNO. The End(Tak percaya pergilah UNDI Orang lain).

Kesimpulannya semua jawapan pada soalan kritikal adalah skema dengan si penyoal wajib puas hati tanpa pilihan untuk bertanya lagi.

Semua penyoal ada 2 niat begitu juga semua penjawab.

Ada penyoal, menyoal kerana mereka berniat membantu dan ada yang meminta bantuan.

Penjawab pula ada yang menjawab untuk membantu dan ada yang menjawab untuk tidak membantu dan tidak mahu dibantu.

Sebagai contoh, seorang Doktor bertanya kepada kepada pesakit selepas mendapati anak tekaknya merah dan Dr tahu pesakit telah makan yang dilarang. "Apa yang Pak Cik makan semalam?"

Pak Cik makan nasi putih dengan air kosong sahaja. Kemudian Pak Cik pergi bilik tidur dan bila bangun sudah sakit tekak. Para auditor di rumah sudah periksa makanan Pak Cik dan terbukti Pak Cik tidak makan makanan pantang(sebab Pak Cik dah buang). Kalau Dr tak percaya tidak apa, Pak Cik pun tak boleh buat apa, Dr cari pesakit lain sahaja ya.

Tiada solusi diberikan pada soalan melainkan lebih masalah dan lebih soalan terbit di minda.






No comments: