ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, November 20, 2014

Azalina Terbaik- Pegawai Kerajaan Lebih Berkuasa Dari Perdana Menteri

Perkara ini bukan rahsia lagi. Bukan mustahil dan bukan juga pelik, Malah ia sudah terjadi sekian lama sejak Tun Dr Mahathir melepaskan jawatan Perdana Menteri lagi. Cuma pada masa itu, harimau ini masih muda belum bertaring, semasa Pak Lah dihimpit krisis kepercayaan, harimau ini sedang mengasah kuku dan akhirnya pasca 2008, harimau ini keluar menjadi pemangsa.

Pada orang awam yang selalu berurusan dengan pelbagai agensi Kerajaan mereka memang sedar hakikat Pegawai Kerajaan yang lebih berkuasa dari Perdana Menteri.

Ada KSU yang bertindak seperti Maharaja dalam Kementerian. Ada Pengarah yang tidak menerima arahan dari sesiapa. Pelbagai malahan hampir semua tender Kerajaan diberikan pada kroni mereka dan biasalah istilah kuota politik 30%. Dulu 70% untuk orang biasa rebut kini hanya 0.7% untuk direbut selebihnya dingap.

Ada juga kisah dimana Imigresen tidak melaksanakan kensus Parlimen yang mengarahkannya melaksanakan pemeriksaan kesihatan atas pekerja dan pelajar asing, mereka juga engan melaksanakan arahan Menteri dan Perdana Menteri dengan pelbagai alasan dan akhirnya melaksanakan juga selepas kontraktor ditukar.

Saya sendiri berada dalam pejabat TKSU Kementerian Wilayah seorang Datuk dimana beliau menerima panggilan dari ahli Politik untuk makan malam. Apabila meletak telefon beliau berkata beliau enggan menurut kata orang politik.

Banyak lagi kisah ini dan semua ini terjadi akibat celaru politik yang terjadi dalam Malaysia. Kecelaruan ini digunakan sepenuhnya oleh Pegawai Kerajaan dan peluang yang tidak dilepas.

Sebagai rakyat dan orang Islam saya tidak ada masalah selagi Pegawai Kerajaan ini Islam tetapi agenda mereka dipersoalkan.

Jika agenda mereka Islam dan Melayu, alhamdulillah. Jika agenda mereka untuk membolot dan menindas kerana mereka lebih senang terlepas berbanding ahli politik, habislah Negara, hancurlah Melayu, jahanamlah Islam.

Sementelah artikel ini ditulis, hanya 2 dari 10 mereka yang beragenda baik dan 8 lagi adalah penindas bertaraf Firaun.

Terima kasih kepada Ahli Parlimen Pengerang Dato Seri Azalina Othman yang membawa isu nadi rakyat. Inilah contoh Ahli Politik yang kita perlukan dari sibuk berretorik cadangan, cadangan dan cadangan langsung tiada pencegahan, penyelesaian dan penambahbaikan.



No comments: