ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, December 23, 2015

Negara Islam: Hari Lahir Nabi Isa AS Lebih Bermakna Dari Hari Lahir Rasulullah SAW

Alhamdullillah! Tahun ini tidak kedengaran langsung suara dari Mufti dan Ulama Perdana yang melarang meraikan Hari Lahir Rasulullah SAW dengan perarakan, selawat dan sebagainya.

Ini kerana tahun ini, jika dilarang, orang Islam tetap akan ucapkan Selamat Hari Lahir Nabi Isa AS kepadad orang Kristian, justeru, nanti tampak kebodohan diri sendiri pula melarang Sambutan Hari Jadi Rasul sendiri.

Pun begitu, sebab Mufti dan Ulama sering mencari salah sesama mereka, mereka terlupa bahawa tiada satu Mall pun yang menghias bangunan mereka dengan ucapan Selamat Hari Lahir Muhammad SAW.

Malahan, beberapa syarikat TOL memberi diskaun 50% pada hari Jumaat ini sempena sambutan perayaan Krismas, Hari Lahir Nabi Isa AS.

Tiada satu pun TOL, mahupun Kedai Makan orang Islam yang memberi diskaun atau tawaran istimewa pada hari Khamis sempena Hari Lahir Nabi Muhammad SAW.

Apa hukumnya? Wallahualam. Mungkin DR MAZA ada jawapannya!

Inilah Negara Islam Malaysia, yang begitu hebat tapi isu sekecil Qunut, Tahlil, Talkin, melawat kuburan pagi raya yang dibesarkan.

Malu tidak malu, pengedar utama daging kambing kampung harian secara kilo kepada umat Islam di kebanyakan pasar adalah orang Hindu, penerbangan Shariah pertama Malaysia milik orang Hindu malahan sudah terang lagi bersuluh banyak Restoran Mamak sebenarnya dimiliki orang Hindu!!!!!

Sebagai orang islam yang tiada punya daya, hanya doa dan gelengan kepala mampu dipanjatkan.

Dan sebagai umat Baginda, Allah Berselawat Ke Atas Baginda Rasulullah SAW!

Amin.

No comments: