ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, November 9, 2014

Lee Chong Wei Tidak Salah Dianiaya Peminat Kita Sendiri

Penantian satu penyeksaan. Nov 5 penentuan dan benarlah kata orang lama Sukan, its a rare event for sample A to differ from sample B. Dan, sudah disahkan Lee Chong Wei mengambil bahan terlarang bagi menghadapi kejohanan.

Apa jua penjelasan termasuk ia bukan dadah seperti penagih dadah dan dadah adalah ubat dan digunakan membuat ubat sebab itu kesalahan penagih adalah salah guna dadah bukan sebab mengambil dadah, dan sebagainya, imej serta reputasi beliau sebagai Lagenda Sukan Negara tetap jatuh teruk.

Atas apa jua alasan sama ada beliau tahu, atau tidak tahu ubat yang diambilnya mengandungi bahan terlarang, samada beliau secara sengaja atau tidak, Lee Chong Wei tetap bersalah di kaca mata peminat sukan tetapi peminat Malaysia memang tidak matang tetapi bijak menghukum.

Lee Chong Wei dalam apa jua cara dan keadaan tidak bersalah dalam isu pengambilan bahan terlarang ini. Samada sengaja atau tidak, tahu atau tidak beliau tidak bersalah dan tidak sewajarnya dipersalahkan termasuk dilayan seperti pesalah.

Ini kerana, dalam usia 32 tahun, keringat Chong Wei terus ditagih oleh rakyat Malaysia. Kalau sudah habis keringat, darah Chong Wei pula akan ditagih kerana jika tiada Chong Wei maka tiada pingat.

BAM(tidur anakku), MOM(tutup mulut), KBS(Menteri) dan apa sahaja Gabungan Sukan semuanya gagal melahirkan jaguh badminton pelapes Chong Wei dan natijahnya, jika Chong Wei terlantar di katil pun kita masih berharap padanya.

Chong Wei sudah menyerahkan segala-galanya demi maruah Negara dan kebanggaan Malaysia. Lebih dari itu, memahat mentaliti orang Malaysia Boleh melakukan pada jiwa anak Malaysia dan beliau mengorbankan hidupnya, keluarganya, serta masa dan haknya sebagai manusia, ayah, suami, anak, adik, kawan dan lain-lain semuanya demi Negara.

Justeru, jikalau peminat(hakikinya sudah pasti) mahu menghukum Chong Wei sebagaimana peminat JDT menghukum Mat Yo, peminat perlu menghukum diri sendiri kerana apa yang terjadi pada Chong Wei adalah salah peminat sendiri. Peminat tidak bertanya apa yang mereka sumbang kepada Negara sebaliknya mempersoalkan kenapa Chong Wei tidak mampu sumbang pada Negara.

Mesej khas saya kepada Chong Wei, anda selayaknya dihukum dan dilayan diatas segala jasa anda sebelum usia 30 tahun iaitu Lagenda Sukan Negara, Pada usia itu seingat saya pertama kali anda neyuarakan hasrat untuk bersara buat kali pertama sebelum beberapa kali menyatakan hasrat bersara teapi mengubah fikiran.Anda adalah Jaguh Utama Sukan dan bukan selain itu. Malangnya, anda akan rasa dilayan sebaliknya oleh peminat yang memang jaguh menghukum orang lain.

Harap tabah menghadapinya.



No comments: