ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Saturday, November 15, 2014

Berdosakah UMNO Selangor Tiru UMNO Kelantan Dalam Kekalahan?

UMNO Selangor kehilangan SELANGOR untuk kali kedua berturut-turut.

Tetapi UMNO Kelantan kehilangan Kelantan untuk sepuluh kali berturut-turut.

Pencapaian UMNO Kelantan jauh lebih teruk tetapi saban kali sekurangnya 2 wakil UMNO Kelantan akan dilantik sebagai Menteri.

Ini adalah kelemahan sistem reward atau ganjaran dalam UMNO yang pernah saya tulis sebelum ini.

Saya percaya siapa jua terajui UMNO Selangor waima Tun sekalipun, selagi sistem reward atau ganjaran tidak diperbaiki maka UMNO Selangor akan terus meniru UMNO Kelantan.

Mungkin yang tertanam dalam fikiran UMNO Selangor, tidak apa, UMNO Kelantan sudah lebih 20 tahun jadi pembangkang pun boleh berjaya dan kaya dibantu Kerajaan Pusat ini pula UMNO Selangor Negeri paling maju(lebih diperlukan-kononnya) dalam Malaysia.

Saya tidak tahu saya bukan ahli UMNO, tetapi sebagai bapa saya juga perlu ada sistem ganjaran yang baik untuk anak saya diganjar sewajarnya khususnya bila dia gagal mengawal keadaan sebagai abang kerana dia menjadi ikutan adik-adiknya.

Wallahualam.

No comments: