ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, November 19, 2014

Kembalikan Sekolah Melayu Setanding Dengan Sekolah Cina

Saya bersetuju dengan kenyataan Dato Seri Najib yang mengatakan Sekolah bukan alat politik sebaliknya sekolah adalah alat membentuk anak bangsa mengikut identiti masing-masing.

Beliau berkata demikian ketika mengatakan sokongan berterusan Kerajaan pada Sekolah Cina dengan harapan Cina terus menyokong PM Melayu.

Justeru saya ingin memohon kepada mana-mana NGO dan perwakilan PAU untuk memperjuangkan Sekolah Melayu agar anak Melayu dapat dibentuk mengikut identiti kaum Melayu.

Umum mengetahui, Cina ada Sekolah Cina, India ada Sekolah India malahan Kemboja di Pasar Borong KL juga ada Sekolah Kemboja tetapi Melayu tiada Sekolah melayu sebaliknya dipaksa menukar kaum dari Melayu kepada Malaysia di Sekolah Kebangsaaan,

Paling tidak, Kerajaan harus mengadakan subjek kaum Melayu di semua sekolah Kebangsaan kerana Cina ada Sekolah Cina, Melayu tiada untuk mendidik anak Melayu memahami jati diri dan mencintai kaumnya,

Harap mendapat perhatian kerana hanya dengan Sekolah Melayu, Melayu dapat disatukan dan diselamatkan dari dihilangkan identiti masing-masing.

No comments: