ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, October 31, 2013

Maznah Hamid & Kawalan Prima Mangsa PHD

Saya amat bersimpati dengan nasib orang Melayu Islam di Malaysia. PHD amat menebal dalam diri dan mereka bergembira apabila satu lagi Syarikat Orang Melayu berstatus tinggi gulung tikar semata-mata mereka terlalu ikut perasaan dengan mendesak Kerajaan bertindak atas Kawalan Prima kerana menggaji orang Indonesia dan membenarkan pekerjanya yang tiada lesen senjata api menggunakan senjata api.

Nasib Maznah Hamid selaku pemilik Kawalan Prima pasti berbeza jika beliau adalah seorang Cina atau India dari Pakatan Rakyat. Malahan, jika beliau seorang Melayu dari Pakatan Rakyat saya pasti tindakan orang Melayu tidak akan menggesa Kerajaan bertindak keatas Kawalan Prima.

Apa isunya?

Salah dan silap adalah sifat manusia. Sedangkan Polis juga kehilangan banyak senjata api, kenderaan dan lain-lain, apakah wajar Pasukan Polis ditutup esok kerana kesalahan segelintir Pegawainya? Bukankah memadai mengambil tindakan keatas Pengawal Keselamatan dan kakitangan yang menyelia senjata api berbanding seluruh Syarikat dizalimi.

Dimana rasional kita, menghukum pekerja-pekerja kawalan Prima yang tidak bersalah dengan menarik kembali senjata api mereka dan mata pencarian mereka semata-mata kerana seorang Pekerjanya bertindak membunuh Pegawai Bank. Secara tidak langsung berita ini hanya merangsang lebih banyak "serangan" ke atas Bank yang tidak dikawal.

Hakikatnya, nasib Pegawai Bank tersebut juga pasti berbeza jika beliau seorang Cina atau India dengan mendapat perhatian dan pembelaan Malaysiakini dan Majlis Peguam untuk menyaman Kerajaan dan KDN.

Inilah nasib Melayu hasil angkara sifat Pentingkandiri Hasad Dengki Melayu itu sendiri.

Di kesempatan ini saya mengucapkan takziah pada keluarga mangsa dan mari kita sedekahkan Al-Fatihah untuk beliau, NorAzita Abu Talib. Saya percaya beliau mahu rakan-rakanya di AmBank tidak menerima nasib sepertinya dan pasti beliau juga tidak mahu ramai isteri dan anak Pengawal Keselamatan tidak makan kerana pengorbanan beliau untuk dunia esok yang lebih cerah harus dipastikan berbaloi.

2 comments:

Anonymous said...

Apa yg kau merrpak la labu apa hal maznah hamid pulak

Mustaqim Abdul Rahman said...

ntah la hantu...hantu pun boleh menaip rupanya.....wtf...