ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, October 17, 2013

Kongres AS Lulus USA Mulakan Perang 2014

http://utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20131017/lu_13/Kongres-AS-lulus-pendekatan-perbelanjaan-tamatkan-krisis

Seluruh dunia menarik nafas lega apabila Kongres AS meluluskan pendekatan perbelanjaan jangka pendek hingga Februari 2014 yang menaikkan siling hutang AS.

In economy, money is power but in world economy power is money.

Hakikatnya, AS tidak berperang dengan mana-mana Negara selepas Iraq dan hampir semua peralatan perang mereka sudah tamat tempoh. Untuk rekod, Amerika Syarikat adalah pembekal senjata utama dunia baik darat, udara mahupun laut.

AS hanya boleh memulihkan kembali ekonominya jika ia melancarkan perang sekaligus mencetus perlumbaan pemilikan senjata berat oleh Negara kaya di dunia. Malahan, Negara tidak kaya yang bersebelahan dengan Negara yang sedang berperang juga akan meminjam dari IMF(milik Amerika) untuk membeli senjata dari Amerika bagi meningkatkan keupayaan armada perang masing-masing agar keamanan dapat ditonjolkan di Negara masing-masing.

Negara kecil seperti Malaysia hanya mampu melihat, mengikut sistem Amerika dan bertindak mengikut keadaan demi kedaulatan dan maruah Negara.

Berita ini sebenarnya boleh dibaca sebagai Kongres AS Luluskan Amerika menyerang satu Negara pada 2014 agar mewujudkan pergolakan pada benua berkenaan agar perlumbaan senjata melalui pembelian panik dilakukan sekaligus menyuntik wang tunai skala besar pada Amerika.

Pada bacaan saya yang tidak berapa cerdik ini, Amerika tidak mungkin berani menyerang Korea mahupun Iran walaupun amat mahu berbuat demikian. Amerika melihat China sebagai ancaman dan perlu melakukan perang serampang dua mata. Menyerang Iran, Korea, Rusia, dll tidak akan mampu mengancam EKONOMI CHINA.

Amerika hampir pasti ke ASIA, AsiaTimur khususnya agar pergolakan benua Asia akan merebak kepada China. Soalnya, apakah Malaysia, Thailand, Philiphines, Indonesia, Pakistan, Cambodia, India ataupun Bangladesh menjadi sasaran utama mereka???? Sama- sama kita nantikan 2014-2017 kerana ia akan berlaku lebih cepat dari jangkaan tapi Amerika tidak akan mampu bertahan lebih dari 3 tahun tanpa perang, kerana EKONOMI CHINA SEMAKIN MENGGANAS.

No comments: