ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, September 30, 2013

Persepsi Syafiq 16 Tahun Kahwini Yana 14 Tahun

Lihat video perkahwinan mereka di link dibawah.

http://www.youtube.com/watch?v=-h0yh-rDcjo

Persepsi adalah penyakit. Seringkali persepsi menutup iman yakni hati. Persepsi adalah mainan minda dan "kebijaksanaan" manusia. Dalam Al-Quran, dibandingkan ilmu manusia yang ada adalah umpama setitik air laut sahaja dibandingkan ilmu yang disediakan Allah didunia ini. Maka jika seorang Islam merasakan dirinya, dirinya, dirinya yang bijak(dapat dilihat dari komen-komen mereka) maka mereka hanya pijak bijak mereka.

Tidak bergunalah iman seorang islam walaupun ia solat 5 waktu(rukum islam ke 2) jika ia tidak yakin dalam semua perihal hidupnya pada Allah(rukun iman pertama).

Tapi, sebagai anggota masyarakat saya juga tidak terlelak dari persepsi negatif seperti ramai. Perkahwinan Syafiq dan Yana mendapat pelbagai reaksi kritikan dari bukan Islam dan Islam, komen menyindir dan mengecilkan dari Islam dan sedikit komen memuji dari Islam.

Hakikatnya, waima kahwin umur berapa sekalipun asalkan melengkapi syarah sah nikah, maka yang penting bukanlah umur, taraf ataupun kedudukan ekonomi tetapi...

Perkahwinan itu dilakukan untuk APA????

Jika dua jiwa itu disatukan kerana ALLAH maka ia adalah perkahwinan yang paling baik disisi Allah.

Jika dua jiwa itu disatukan kerana I Love You maka ia adalah satu perjalanan yang masih panjang.

Jika dua jiwa itu disatukan kerana mahu menjaga hati manusia, maka hati ALLAH dikeduakan.

Jika dua jiwa itu disatukan kerana mahu mendapat zuriat, mahu dijaga, mahu dilengkapi, maka ALLAH itu dilupakan.

Jika dua jiwa itu disatukan kerana apa jua alasan dunia, maka akhirat dan Syuraga akan memberi alasannya untuk tidak menerima kita.

MAKA, tidak kisahlah berapa umurnya, siapa dia, apakah latar belakangnya, setiap jiwa adalah WAJIB disatukan kerana ALLAH. Jika belum walaupun sudah beranak tiga, its never too late kerana ALLAH MAHA PENGASIH.

Pada yang masih belum dan akan disatukan, betulkanlah niat kita sesama kita, kita satukan jiwa ini kerana kau YA ALLAH!!!

No comments: