ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, June 12, 2017

Melayu Bodoh (Part 3): Ketatkan Takrif Kaum Melayu Kerana Pakistan/Bangla Bukan Melayu!

Mujahirin dan Ansar adalah suku kaum dalam Bangsa Arab dan kejayaan menyatupadukan mereka oleh Baginda Rasulullah SAW membuka kepada penyatuan Islam ketika itu.

Jelaslah, Baginda SAW sendiri menggunakan perpaduan kaum untuk menyatupadukan Islam selari dengan beberapa ayat AlQuran yang menjelaskan Allah berfirman, manusia akan bergaduh kerana sepotong ayat di dalam AlQuran maka usaha menyatukan Islam menggunakan Islam sukar(bukan mustahil) dilakukan.

Dalam konteks dunia moden, Melayu perlu ikut Rasulullah SAW menggunakan kaum untuk bersatu bagi menjayakan penyatuan Agama persis kejayaan Eropah bersatu menggunakan platform Bangsa Eropah bukan Agama Kristian!

Malangnya penyatuan Melayu sukar dilakukan kerana takrif Melayu dalam perlembagaan amat longgar dimana siapa sahaja dari "planet" manapun yang mengamalkan adat dan cara hidup Melayu di Malaysia ditakrif sebagai Melayu!

Anak hasil benih dari perkahwinan Pakistan-Indonesia, Bangladesh-Cina, Kemboja-Kemboja, Nepal-Melayu, Thailand-Siam,  Arab-Arab, Mamak-Mamak, Orang Asli-Asli Bandar dll semuanya di panggil Melayu asalkan mereka beragama Islam dan bertutur Bahasa Melayu.

Diperakui fakta ketika Malaysia ditubuhkan takrif Melayu secara sukarela dilonggarkan oleh kaum Melayu memandangkan populasi Melayu ketika itu hanyalah 3 juta orang sahaja(baca buku LKY jika Singapura menyertai Malaysia populasi Cina lebih ramai dari Melayu ketika itu).

Namun, hari ini ia menjadi tidak terkawal dan menjadikan sukar untuk menyatukan Melayu, malah amat sukar untuk menjaga nilai dan integriti Melayu.

Alasan atas dasar Islam juga kurang(bukan tidak sesuai), amat kurang berkesan dalam konteks kedaulatan Negara dan maruah Melayu sendiri kerana kekayaan hasil dari kitaran ekonomi tidak berlegar dalam kaum Melayu sebaliknya akan dibawa mengalir keluar ke Pakistan, Bangladesh, mereka akan korban Lembu di India, di Danok, mereka akan beli rumah di Kemboja, di Arab dll.

Jangan keliru dengan perjuangan agama, kita perlu perjuangkan diri sendiri sebelum mampu perjuangkan keluarga, saudara, masyarakat, dan kaum selepas itu barulah kita mampu perjuangkan agama!

Mungkin orang Melayu merasa seronok ramai orang mahu mengaku Melayu kononnya Melayu itu "kaum suci" dan Islam itu "terjaga" dan diperjuangkan tanpa mereka sedar mereka hanya ditunggang dan diperalatkan demi kelangsungan hidup mereka-mereka ini.

Ya! Melayu Bodoh, tetapi janganlah tuli lebih lagi perjalanan kita masih panjang dan kita masih muda, malangnya masa tidak mengizinkan kerana "opportunis" berada dimana-mana menunggu kejatuhan dari kerbrorokan nilai bangsa Melayu.

Ayuh bangkit Melayu!

PS: Saya kenal ramai pekerja Kerajaan di Putrajaya yang ibu dan bapanya lahir di Kemboja, yang ibu bapanya lahir di Indonesia, di Thailand dan kini trend di Bangladesh dan Pakistan.

Tidak apa jika mereka ini benar-benar Melayu tetapi mereka bertutur dalam Bahasa India, Thailand, Bangladesh malah mereka hanya memilih "sewarna" mereka sebagai pasangan hidup dan rakan perniagaan!

Mereka mempunyai ramai saudara di "sana" dan alirkan beratus juta wang hasil kita keluar ke sana setiap tahun!

Kan lebih baik jika jawatan itu diisi oleh anak Melayu yang ibu bapanya bermandi darah mempertahankan Tanah Melayu dari dijajah???!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: