ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, June 6, 2017

Melayu Bodoh (Part 1): Nilai Berita Melayu Sampah, Berita FGV 0

Apakah nilai berita untuk masyarakat berjaya?

Cerita pergaduhan parking dan trafik? Kisah cinta dan pergolakan suami isteri? Mempersendakan orang lain? Mengambil kesempatan kekhilafan saudara seagama lain? Rating, populariti, like atau pembangunan sahsiah masyarakat?

Nilai berita masyarakat berjaya adalah pendidikan, intergriti masyarakat serta ancaman utamanya yakni rasuah!

Malangnya, orang Melayu malas membaca bahan bacaan yang berat dan lebih sesuatu yang santai, sesantai nasib mereka di bumi sendiri!

Hari ini kita digemparkan dengan berita melanda organisasi ulung, utama orang Melayu iaitu FGV yang menjadi pemangkin kepada 50% ekonomi pendapatan keluarga Melayu melalui Tanah Rancangan Felda.

Pentadbiran FGV yang diketuai dan didominasi Melayu sepenuhnya diancam oleh bahaya rasuah dan berapakah akhbar yang melaporkannya? 0!

Berapakah media alternatif popular sensasi berjuta pengikut di FB yang menyiarkannya? 0!

Berita seumpama ini tidak penting untuk Melayu, kerana yang lebih penting untuk mereka ialah bagaimana mahu menggelakkan orang lain, merendah dan menghina orang lain, serta bergembira dengan kegagalan dan kesilapan orang lain.

Melayu Bodoh, tetapi janganlah tuli lebih lagi perjalanan kita masih panjang, cuma masa tidak mengizinkan kerana "opportunis" berada dimana-mana menunggu kejatuhan dari kerbrorokan nilai bangsa Melayu.

Ayuh bangkit Melayu!

No comments: