ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Friday, April 1, 2016

Selfish(1): We Take UBER Not Taxi, But We Hate Najib Razak?

--->Selfish is a short article describing us-Malaysian as selfish person! This is no 1 and Malay translation is at the bottom.

Many people hate Taxi Driver because they all are an evil that rob and steal other people money. Others than hit people, they are not on the road for work but to make traffic jammed and congested with their presence everyday on everywhere road .

The reason why they do not want to use Meter or refuse to fetch passenger in few scenario is they need to achieve at least RM 150 per day to make a living for that particular day only!

To bear cost of living in KL for a wife and 3 children, they need RM 300 per day.

WHY?

Because from RM 100 they earn, they need to pay RM 50 as daily Taxi Permit fee to Najib Razak Government. And RM 30 for a gas and other maintenance.

Uber dont have to pay Government!!!

If passenger feel cheated, bullied, or annoyed by Taxi Driver they should blame the system.

If Government-BN-UMNO sincerely want to help Taxi Driver and Malaysian passenger, they should abolish Organisation Taxi Permit and only allowed personal Taxi Permit which is FOC...or discounted with merit base.

If we are UBER passenger we should love Najib Razak whom receive 2.6 billion donation and return it back to Arab!!!

If we hate him than we were no difference than the person we hate, because we are all same, we are selfish!

PS: UBER is like Pirate CD, Napster, and Unlicensed Movie and Taxi is legalized by permit which make them original CD. Choose!

--Selfish adalah satu artikel pendek berepisod yang menceritakan KITA-Rakyat Malaysia yang mementingkan diri sendiri. Artikel ini NO 1.

Ramai orang bencikan Pemandu Teksi kerana mereka semua adalah orang jahat yang merompak dan mencuri duit orang lain. Selain suka melanggar orang dan kereta lain, Teksi bukan mahu cari rezeki tetapi mereka hanya mahu hanya sesakkan jalan raya dengan kehadiran mereka di banyak jalan setiap hari.

Sebab munasab kenapa mereka tidak mahu gunakan Meter atau enggan mengambil dan membawa penumpang ke destinase tertentu pada senario tertentu adalah kerana mereka perlu mendapatkan RM 150 sehari untuk menanggung kos sara hidup mereka seorang untuk hari itu sahaja!!!

Untuk menanggung kos sara hidup seorang isteri dan 3 orang anak di Kuala Lumpur, pemandu Teksi perlu mendapatkan RM 300 sehari, jika kurang, maka kuranglah makanan anak mereka!

KENAPA?

Kerana dari RM 100 mereka perolehi, mereka perlu bayar RM 50 yuran Permit(bukan sewa beli, permit) kepada Kerajaan Najib Razak. Dan RM 30 untuk Gas dan penyelenggaraan lain.

Uber tidak perlu bayar pada Kerajaan!!!

Kalau penumpang rasa ditipu, dibuli dan dianiaya oleh Pemandu Teksi mereka harus menyalahkan Sistem bukan Pemandu Teksi.

Kalau Kerajaan-BN-UMNO ikhlas mahu bantu Rakyat(Penumpang) dan Pemandu Teksi, Kerajaan harus memansuhkan Permit yang dimonopoli Organisasi.

Hanya benarkan Permit Individu sahaja selain berikan permit secara percuma...atau diskaun melalui merit.

Kalau kita adalah pengguna UBER kita sepatutnya berterima kasih pada Najib Razak yang menerima derma RM 2.6 billion dan memulangkan kembali wang itu!!!

Kalau kita benci pada beliau, maka tiada bezanya kita dengan orang yang kita benci kerana kita serupa, kita pentingkan diri sendiri.

PS: UBER seperti CD cetak rompak, Lagu Napster, and Filem Curi dan Teksi pula sah dengan permit yang jadikan mereka original CD. Pilih!

No comments: