ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, April 16, 2014

Malaysiakini Benci Islam, Hanya Akhbar Melayu Pertahan Islam



Saya adalah pembaca tegar Malaysiakini sejak ia mula beroperasi penghujung 90-an. Cuma saya tidak pernah menyumbang walau sesen pun kerana agendanya yang benci Islam.

Walaupun saya sudah membaca Utusan, Berita Harian, Harakah dan pelbagai akhbar lebih 25 tahun dahulu, Malaysiakini menjanjikan berita yang terkini serta dilihat bebas. Sekurangnya, itu yang pemiliknya mahukan dan yang pembaca mimpikan.

Malangnya, manusia adalah subjek lemah yang ada keperluan.Untuk memenuhi keperluan, manusia mempunyai harga yang berbeza-beza dibataskan secara kolateral antara agama dan prinsip. Secara teknikalnya, selagi pengamal media adalah manusia maka adalah mustahil kebebasan media dicapai melainkan ia hanya retorik dan omong kosong sebagai propaganda melariskan dan mempengaruhi pemikiran pembaca.

Terbaru, Malaysiakini untuk kali keseribu menjual harga diri orang Islam di Malaysia. Mereka galak menghasut Bukan Islam untuk membenci orang Islam dalam isu hak penjagaan anak yang diberi kepada ibu bukan Islam yang kemudiannya “dirampas” oleh bapa muallafnya.

Dikala akhbar cetak lain mengambil sikap sederhana dengan tidak mensensasikan isu tersebut kerana khuatir mengguris hati bukan Islam, Malaysiakini berterusan menyerang kredabilliti anggota penguatkuasa yang berugama Islam yang bertindak mengikut akta yang ada samada Sivil mahupun Syariah. Malaysiakini langsung tidak peduli akan perasaan orang Islam terhadap artikel mereka apatah lagi atas komen mereka yang menggunakan nama samara dalam ruang komen pembaca untuk membakar sentimen benci Islam.                     

Untuk rekod, sebarang pindaan perlembagaan harus dilakukan didalam Parlimen dan selagi ia tidak dipinda wajib untuk kita menjunjung Perlembagaan Malaysia yang meletakkan kuasa sivil dan Syariah setara, melainkan jika kita bukan rakyat Malaysia.

Orang Islam tanpa mengira fahaman politik wajar mempertahankan akhbar Melayu sepanjang masa kerana hanya melalui soladiriti bersama akhbar Melayu Islam mampu diperjuangkan.

Kita harus sedar dan belajar bahawa kemenangan perang hanya boleh dicapai melalui perang memenangi hati dan minda rakyat.

Kegagalan mengawal ideologi rakyat yang dihembus melalui akhbar ke dalam otak manusia telah mengakibatkan Amerika gagal menakluk Vietnam dan Negara kerdil Jepun berjaya menakluki Negara Gergasi China. Instrumen akhbar amat penting dalam menyebarkan bukan sahaja maklumat tapi membentuk pemikiran manusia secara halus dan tanpa sedar.

Sebagai contoh, apa yang cuba dilakukan Malaysiakini amat jelas untuk membentuk pemikiran kebebasan beragama dalam masyarakat Melayu Malaysia dimulai dengan golongan muda dan liberal.
Sejarah membuktikan, melalui akhbar Cina dan English golongan ini berjaya meracuni pemikiran orang Cina supaya memberi pilihan anak mereka memilih agama baru dan meninggalkan agama Buddha. Saya secara peribadi mengenali seorang gadis Cina yang mahu memeluk agama Kristian tetapi ditentang hebat oleh bapanya di Kg Baru Sg Buloh pada awal 2000. Kini sentimen tersebut sudah lenyap dan akhbar berjaya memainkan peranannya melemahkan pengaruh agama Buddha keatas generasi muda.

Kini taktik yang sama digunakan oleh Malaysiakini secara terbuka dan akhbar perdana English secara halus. Serangan berterusan dan terancang ini disasarkan kepada orang Islam diketuai Malaysiakini yang sudah bersuara lama dahulu menyokong dan memihak sesiapa sahaja yang mahu mencabar Islam seperti Lina Joy dan lain-lain.

Persoalannya apakah kita mahu generasi anak kita senasib generasi Cina lewat 90-an yang kini semakin ramai mempunyai nama  Gereja dan sudah menukar agama?

Tolonglah, walaupun kita benci pada Utusan Malaysia, Berita Harian, Harian Metro, Sinar Harian, Suara Keadilan dan Harakah, tapi dalam soal kesucian dan hak Islam kita wajib mempertahankan akhbar Melayu yang telah dan akan terus mempertahankan saudara baru kita dan mengukuhkan akidah kita semua.

Ingat, hanya akhbar Melayu akan perjuangkan nasib orang Islam dan mempertahankan kesucian orang Islam maka wajib kita memberi sokongan padu kepada akhbar yang berkenaan dan boikot akhbar yang benci Islam.




No comments: