ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, May 12, 2016

Kematian Syria Cecah 400,000 Bakal Jadi Di Malaysia

Make them believe but don't let them make us believe.

Ini adalah pesanan saya kepada semua traveller, penghijrah, pelajar, pekerja di Negara-Negara maju barat.

"AKU perhiaskan dunia supaya nampak cantik untuk mereka", ini pula pesan Allah dalam AlQuran.

Negara yang dikuasai oleh Barat ini memang bijak, mereka sedar Islam tidak terkalah dalam peperangan fizikal dibuktikan dari Perang Salib.

Sukar untuk buat orang Islam percaya bahawa "jahanam" ini adalah jalan yang lurus.

Jadi mereka gunakan cara halus.

Kini ramai orang Islam yang percaya orang bukan Islam adalah terbaik.

Negara mereka terbaik.

Sistem mereka terbaik.

Sikap kemanusiaan mereka terbaik.

Sifat prihatin mereka terbaik.

Saya tidak katakan jangan belajar dari kemajuan mereka kerana Allah suka orang yang perbaiki amalan, tapi saya katakan "don't let them make us believe", percaya mereka(Barat-Bukan Islam) lebih baik dari kita orang Islam.

Samada it's a clean sheet atau tidak, tetapi membuatkan diri sendiri percaya bukan Islam lebih baik dari Islam adalah batu penghalang untuk orang Islam memajukan diri.

Ini physcology mudah!!! Jika anda mahu majukan diri, anda perlu percaya pada diri sendiri, perlu yakin pada kemampuan diri dan agama anda.

Dan jika anda percaya bahawa Barat lebih baik dari anda, maka selama-lamanya anda akan berada di bawah mereka.

Malangnya, majoriti traveller akan rasa takjub pada Negara Bukan Islam hingga "they make us believe". Migran apatah lagi.

Tokyo, Singapura adalah maju dan Bandar paling bersih dan saya, seperti biasa, bila berjalan ke Negara lain, saya pasti akan berusaha mencari kecacatan dan kelemahan mereka. Dan Alhamdulillah, saya pasti jumpa dan bersyukur dengan apa yang saya ada, serta menginsafi kekurangan kita sebagai manusia samada Barat yang maju, atau Negara Islam yang mundur.

Tiada siapa sempurna dan tiada apa kejadian atau perkara yang sempurna.

Dalam kebaikan pasti ada keburukan, begitu juga sebaliknya.

Mungkin anda tidak perasan, dunia ini dikemudi oleh sistem pyramid. Siapa-siapa yang diatas, pasti ada yang dibawah menyokong anda atau dalam bahasa kasarnya pasti ada yang dipijak dibawah.

Tidak kira seberjaya mana anda, tidak kira betapa anda rasa anda berusaha dan tidak sakiti orang lain, sistem ini hanya membolehkan kita berada diatas dengan memijak yang dibawah.

PASTI.

Sebab itu, Nabi SAW berjuang hingga hari ini dimana Islam adalah addin. Islam adalah gaya perintah terbaik, bukan sistem barat.

Perkongsian harta melalui zakat, sedekah, cukai dll dalam Islam.

Saling menghormati dalam Islam walaupun anda kaya dan saya miskin.

Semua ini tidak terdapat dalam sistem Bukan Islam, malahan Negara "Islam" seperti Malaysia pun masih bergelut praktikkan Sistem Kerajaan Islam.

Akibat "they make us believe" adalah Syria.

Syria seperti Negara Arab lain termasuk Arab Saudi(Negara Mekah) telah lama kalah pada peperangan halus bukan Islam.

Arab percaya Bukan Islam Barat lebih baik dari Islam. Mereka tidak katakan dengan lidah, tapi mereka akui dengan perbuatan.


Islam tidak boleh diragut secara berhadapan dari seorang muslim, tapi ia boleh dihilangkan dengan mudah dari "dalam".

"Dari dalam" yang dimaksudkan adalah identiti kaum, personaliti, kepercayaan, prinsip serta nilai hidup yang diadun dengan globalisasi dan hak manusia.

Hilangkan identiti kaum orang Islam, hilangkan personaliti mereka, buat mereka percaya Negara bukan Islam Barat lebih baik, jadikan prinsip mereka berkiblatkan barat, jadikan nilai hidup mereka mengejar duniawi atas nama globalisasi dan hak manusia, maka ISLAM AKAN HANCUR.

Justeru, tidak perlulah kita menjerit kesedihan kematian 400,000 Syrian, kerana ia akan terjadi di Malaysia tidak lama lagi.

PS: Jepun dan China sudah lama kalah dalam perang halus barat. Anak muda Jepun lebih senang berkiblat Amerika, dan Kristian sudah bertapak kukuh di Jepun.

China juga mengadu hal yang sama. Jika dahulu mereka dikalahkan "opium" atau ganja, kini mereka dikalahkan hilangnya nilai Cina pada anak muda mereka, sepertimana hilangnya nilai "Jepun" pada anak mudanya.

No comments: