ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, April 5, 2012

Transformasikan UMNO Tiket Kejayaan PRU 13

Semenjak Dato Seri Mohd Najib Tun Razak memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia, banyak perubahan yang dapat kita lihat. Sebut apa sahaja, dasar keterbukaan ekonomi, bantuan kewangan, subsidi, pemansuhan ISA, dasar Kerajaan dan banyak lagi semuanya dilaksanakan demi Rakyat. Semua ini berjaya dilakukan walaupun dalam keadaan kelembapan ekonomi Dunia yang amat teruk. Setengah pendapat mengatakan ia lebih teruk dari Krisis Ekonomi 1997, dan sama seperti Tun Dr Mahathir, PM Malaysia hari ini berjaya mengatasi krisis ekonomi dunia tanpa disedari mahupun dibebani Rakyat. Tahniah Kerajaan Barisan Nasional.

Namun usaha Presiden UMNO selama ini adalah sia-sia kerana transformasi Kerajaan dan UMNO tidak disahut oleh ahli UMNO. Ahli UMNO hari ini masih tidak berubah. Keutamaan mereka adalah merebut projek dan tender. Jauh sekali hendak memperjuangkan Rakyat, orang UMNO lebih rela berbalah sesama sendiri dari melihat kejayaan rakan mereka. Itulah UMNO, dulu, kini dan mungkin selamanya.

Di akar umbi, orang UMNO sering melahirkan desakan berbentuk ugutan agar mereka diberi projek dan tender. Jika tidak diberi, mereka akan memberontak, memburukkan UMNO malah lebih teruk mengundi Pakatan Rakyat. Malah ada juga yang sudah beralih kiblat. Ini terjadi kerana perniagaan orang UMNO sebenarnya banyak disandarkan kepada tender Kerajaan semata-mata. Boleh dikira dengan jari perniagaan orang UMNO dalam bidang peruncitan dan berurusan dengan orang awam kerana mereka tidak ikhlas menghayati semangat perniagaan iaitu membantu orang lain melalui perniagaan.
Harga prinsip dan diri orang Melayu semurah itu. Benarlah kata emak Cina saya, pada Cina, orang Melayu boleh dibeli dan kerana wang ringgit orang Melayu akan menggadai apa sahaja termasuk agama, isteri dan maruah diri. Mujurlah ada kuasa Sultan yang meletakkan Tanah Simpanan Melayu sebagai syarat kemerdekaan, jika tidak pasti Melayu hari ini sudah tinggal di atas tanah milik Bukan Melayu.

Perjuangan UMNO di peringkat Negeri, Bahagian, Cawangan dan media baru sebenarnya longlai jika dibandingkan dengan Pakatan Rakyat. UMNO gagal berfikir seperti pembangkang dalam melawan Pakatan Rakyat dan mendedahkan kebenaran kepada Rakyat.
Berbeza dengan Pakatan Rakyat mereka adalah pembangkang yang hebat. Pakatan Rakyat berjaya menakluk minda dan kepercayaan Rakyat dengan merendahkan nilai masyarakat Malaysia. Dengan perancangan yang cukup tersusun, rapi dan kemas, kini ramai Rakyat Malaysia tidak kisah Dato Seri Anwar Ibrahim pernah meliwat seperti yang digulungkan oleh Hakim Mahkamah Rayuan pada tahun 2004, Rakyat tidak kisah jika Dato Seri Nik Aziz menyalah guna kuasa, Rakyat tidak kisah jika anak Lim Guan Eng melakukan kesalahan, Rakyat tidak kisah mengundi pemimpin yang ada rekod jenayah melanggar undang-undang, Rakyat tidak kisah jika Azmin Ali mempunyai berjuta ringgit hasil yang diragui samada ia datang sepertimana dakwaan Umi Hafilda iaitu menggadai isteri, orang Islam tidak kisah jika Karpal menentang Negara Islam, dan lain-lain lagi. Tetapi Rakyat akan menjerit dan begitu kisah jika perkara tersebut dilakukan pemimpin BN.

Doktrin yang diserapkan Pakatan Rakyat ini sebenarnya tidaklah sekuat manapun sehingga berjaya merendahkan nilai pertimbangan Rakyat, tetapi, BN yang sebenarnya lemah dan tidak agresif dalam mengimbangi dan menentang kuasa kejahatan ini.
Kekalahan UMNO pada PRU 12 masih belum dapat memberi orang UMNO apa-apa pengajaran. UMNO masih lagi Parti Korporat yang tidak mempunyai tempat untuk pejuang muda Melayu. Akibatnya, UMNO kekurangan ahli bijak yang berwibawa dan terbukti sehingga kini UMNO masih menggunapakai cara lapuk untuk menghadapi Pakatan Rakyat yang dianggotai dan disokong oleh golongan muda Profesional. Dengan mudah kita dapat lihat bagaimana mereka menggunakan perancangan hebat mereka dalam isu yang palsu tetapi diolah sehingga benar.

Samada kita mahu mengakui atau tidak, perpecahan akibat perebutan kuasa dan tender masih berlaku dengan serius dalam UMNO. Entah sudah berapa kali telinga ini mendengar pemimpin UMNO tempatan meluahkan kata akan mengundi dan menyokong parti lawan jika peruntukan dan tender tidak mereka perolehi. Begitulah murahnya harga ahli UMNO.

Justeru, cabaran utama yang paling besar untuk Dato Seri Mohd Najib bukanlah meyakinkan Rakyat agar percaya pada Kerajaan Barisan Nasional, tetapi adalah meyakinkan ahli UMNO, bahawa mereka harus berubah, harus menghayati transfromasi dan harus bersemangat dalam memastikan jalan yang dipilih, iaitu jalan sehala.

Setiap orang UMNO yang sedang membaca juga harus bangun dari mimpi, UMNO tidak akan menang jika anda tidak berubah. Islam akan hancur jika anda tidak bersatu. Melayu akan pupus jika anda masih mementingkan diri dan bersifat PHD. Malaysia akan menjadi Republik jika anda tidak segera bangkit.

Hanya dengan mengtransformasikan pemikiran dan prinsip ahli UMNO, UMNO boleh menang PRU 13.

Jika tidak, maka akan ditulis dalam Sejarah Dunia, UMNO dihancurkan oleh orang UMNO sendiri dan anak cucu kita semua ahli UMNO pasti akan malu dengan kita.

No comments: