ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, April 11, 2012

Sistem Pemerintahan Islam Juga Pincang

Demokrasi dan apa jua jenis pemerintahan juga mempunyai kelemahan. Waima Sistem Khulafa Ar-Rasyidin melalui Sistem Syura juga didakwa pincang bukan sahaja oleh penyokong Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidina Uthman dan Saidina Ali tetapi juga oleh anakanda Rasullullah SAW Saiditina Fatima dan Isteri Baginda, Saiditina Aisyah. Hasilnya, Khalifah Uthman dan Khalifah Ali mati dibunuh oleh "orang Islam" yang tidak berpuas hati kononnya dengan kepimpinan mereka, walhasil diri sendiri dikuasai Syaitan.

Sistem pemerintahan Islam yang gemilang dikatakan pada masa Khalifah Umar Abdul Aziz. Namun, mencapainya bukanlah perkara yang mudah pada pemimpin tersebut malah pada orang Islam ketika itu yang begitu patuh pada ajaran Islam. Jelas, kerajaan yang bagus bukan hanya terletak di bahu Khalifah semata, tetapi juga pada iman rakyatnya.

Hari ini, ramai yang mendakwa sistem demokrasi adalah cacat dan membuka ruang kepada salah guna kuasa dan diktator. Namun, sistem pemerintahan Islam juga punya masalah yang sama. Jika kita kembali pada Rukun Iman yang nyata iaitu Al-Quran, kita akan sedar bahawa kesederhanaan adalah yang paling hampir kepada kesempurnaan.

Justeru, tidak kiralah Sistem apa jua yang dipakai walaupun sistem pemerintahan Islam dan hudud, kesederhanaan adalah kunci utama yang menggerakkannya.

Tidak perlu saya ulas, anda sendiri tahu parti apa yang lebih sederhana dan tidak mengamalkan Islam yang agresif dengan mencerca, menghina, memusuhi dan menjauhi saudara Islam sendiri.

No comments: