ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, April 11, 2012

PEJUANG BLOGGER

Musim-musim buah durian runtuh ini ramai yang sudah mula menyusun strategi. Wallahhualam, strategi nak berebut buah durian atau nak guna buah durian sebagai modal memenangi hati rakyat.

Perkara seperti ini tidak terelak terjadi kepada saya sebagai ahli UMNO tidak sah taraf dan juga blogger syok sendiri yang hanya menulis demi diri sendiri sahaja.

Teringat saya pada nasihat orang bijaksana, buatlah segala perkara demi diri sendiri. Tetapi sebelum itu, perbetulkan naluri diri agar apa yang dipercayai diri diredhai oleh masyarakat, agama dan yang terpenting Tuhan Yang Satu.

Saya masih belum mengambil keputusan untuk menyokong mana-mana parti kerana lautan dalam memang boleh diukur dengan kecanggihan teknologi, tapi hati manusia sukar diduga keikhlasan, keinsafan dan kejujurannya.

Saya berterima kasih pada Ketua UMNO Cawangan yang mempelawa, AJK PAS Bahagian yang menelefon dan tidak kurang sahabat satu sekolah yang mengajak bersama-sama. Insya-ALLAH saya pasti akan berkempen bersama-sama pejuang blogger yang lain yang bekerja tanpa bayaran dan ikhlas kerana ALLAH demi kebenaran.

Perkembangan mutakhir memang hati ini berat mahu berjuang untuk UMNO jika dikira segala usaha dan strategi PM Najib, tapi politik tidak semudah itu.

Justeru, nasihat saya pada rakan pejuang alam maya lain, betulkan niat, lakukan demi kebenaran iaitu ISLAM dan ALLAH. Jangan percaya dan terikut pada penulisan yang dibayar kerana ia bukan kerana ALLAH, jangan terikut dakyah PR mahupun BN kerana belum terbukti benar kerana ALLAH, jangan diikut Ulama mahupun Ustaz kerana Rukun Iman tiada percaya pada mereka yang nyata selain Al-Quran dan pelbagai jangan yang lain.

Kesimpulannya, semboyan telah berbunyi sepertimana panggilan solat setiap hari, betulkan niat dan perjuangkan demi jawapan yang akan diberikan pada ALLAH kelak.

Sungguhnya, dalam politik keras lawannya keras, saya tetap akan melawannya dengan lembut, kerana saya percaya pada kebijaksanaan pengundi dan bukan kehinaan bloggers.

Akhir kata, semoga ALLAH akan menangkan ISLAM yang dikehendaki ALLAH bukan Nik Aziz mahupun Mahathir.

No comments: