ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Friday, April 13, 2012

NYAHKAN DARAH PENGKHIANAT

Saya langsung tidak terperanjat membaca pengalaman Dr Rahman Kadir bersama YB Azmin Ali, YB Tian Chua, YB Dr Mariah Mahmud dan rakan -rakan mereka ketika Pertabalan Yang Dipertuan Agung Yang Ke XIV. Saya tidak mengenali mereka mahupun bersemuka dengan mereka, tetapi saya dapat menghidu darah keturunan mereka.


Bukanlah tujuan saya mahu menyertai mereka dalam permainan budak-budak, kerana saya anak Melayu yang diajar nilai Melayu seperti marah dalam santun, melenting dalam sopan, melangkah dalam lembut, apa dihati sama dikata, apa dikata pasti dikota, apa dijanji akan diberi, apa yang salah akan dihadapi sebagai Lelaki.

Itulah Datuk Moyang saya, derhaka jangan, biadap tiada. Namun, ada antara kita yang tidak diajar sebegitu. Malahan, darah keturunan pengkhianat ini biasanya boleh dihidu dari sini, hati yang paling dalam.

Kalau kail panjang sejengkal, semangat Melayu jangan diduga. Kalau diri umpama batu, jangan dihina Sultan Melayu. Diacah tidak, bersua mahu, menegah tidak, berentap laju.

Perbuatan YB Dr Mariah sebagai anak kelahiran Pokok Sena Kedah paling di kesali. Apatah lagi Sultan yang sedang diangkat menjadi Yang Dipertuan Agong adalah Sultan Negeri kelahirannya sendiri. Begitu mudah menjadi derhaka, sedang uri diperut bumi, diri pula menanti hari.

Namun, tingkah laku YB Azmin Ali dan YB Tian Chua tidak dikesali langsung kerana YB Azmin Ali lahir di Indonesia Negara yang tiada Raja, dan Tian Chua juga berasal dari China, Negara yang menggulingkan Maharaja sendiri. Jauh sekali menghina mana-mana Negara dan Bangsa, sepatutnya orang Cina Malaysia merasa malu dengan YB Tian Chua dan orang Indonesia Malaysia patut malu dengan YB Azmin kerana menunjukkan apa yang tiada, persepsi dianggap realiti. Perbuatan mereka berdua menghina Raja Melayu menjadi ukuran kepada taat setia Cina Malaysia dan Indonesia Malaysia yang lain kepada Raja Melayu. Umpama sekati menjadi segantang, segenggam menjadi sebukit.

Suka tidak, cinta tiada pada Raja Melayu jelas menunjukkan jika Malaysia diserang pihak luar satu hari nanti, pastilah mereka orang pertama akan lari meninggalkan Negara Malaysia. Apakah ini disebabkan faktor genetik atau pendidikan mereka? Tepuk dada selaklah jiwa.

BN tidak, PR pun tidak. Bumi dipijak, langit dijunjung. Maaf tidak dituntut, marah biar surut. Pengkhianat Melayu, Cina, India dan lain-lain, nyahlah kamu dari bumi Malaysia atau nyahkan darah pengkhianat dari tubuh kamu. Jangan lambat asal cepat, biar cepat jangan gelojoh, yang diam bukan bodoh, yang bising bukan hebat.

Bercerai kita roboh, bersatu kita teguh, hukum Agama terlipat kemas. Melenting tidak, menegur pasti, kalau kalah menjadi arang, kalau menang menjadi abu, api membara pasti digenggam asal Ketua Agama Islam kekal bersemayam.

Nyahkan darah pengkhianat. Junjung bumi yang kamu pijak, bacalah, bacalah Rukun Negara ini, kelak diri termalu tiada, demi Negara yang tercinta.

1. Kepercayaan Kepada Tuhan

2. Kesetiaan Kepada Raja dan Negara

3. Keluhuran Perlembangan

4. Kedaulatan Undang-undang

5. KESOPANAN DAN KESUSILAAN

Keturunan Darah Nurut (PS.SILAT KUANTAN)

No comments: