ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, October 22, 2015

IndoneSIAL Bakar La Lagi!!!!

Asalnya Indonesia dan Malaysia adalah SATU.

Kemudian Perjanjian Inggeris Belanda dibuat dengan satu tujuan, tujuan yang sama memecahkan India kepada India, Bangladesh dan Pakistan supaya mereka lemah berpecah dan tidak bersatu.

Malangnya, Indonesia begitu nasionalis dirasuk Pancasila gemar menyerang Malaysia.

Sebut sahaja Malaysia, mereka gemar menggelar Malaysia, Malingsia, yang menghina Malaysia sebagai pencuri.

Saya kurang faham terma itu, kerana ia ditujukan pada Malaysia yang dikatakan mencuri tarian mereka, rendang mereka, batik mereka, dan kalau boleh Tuhan Allah mereka pun Malaysia curi gamaknya.

Malaysia tidak pernah kisah, walaupun semasa konfrontasi 1963 dahulu patung Tunku Abdul Rahman dibakar malah laungan GANYANG Malaysia merasuk ke jiwa anak muda Indonesia.

Sebab Malaysia tidak kisah, kerana Malaysia adalah adik yang bijak dan pandai, manakala Indonesia adalah Abang yang kurang cerdik. Selalu menggunakan emosi dan kekerasan dan suka menyindir dan mengejek hingga lupa cermin diri sendiri.

Itu Malaysia tapi bukan Islam.

Dalam Islam, salah perlu ditegur, tidak diubah melalui teguran, perlu kekerasan jika tidak boleh kekerasan maka kita berdoa pada Allah.

Dan sebagai orang Islam kita tiada sempadan Negara. Sekurang itu yang saya percaya, dan ia pasti berubah jika ia melibatkan keperluan pemimpin menjaga kedaulatan dan keselamatan Negara ie di Lahad Datu Sabah, oleh saudara seIslam Moro dan Sulu yang membunuh rakyat Malaysia Islam.

Sebagai Islam juga  kita percaya Indonesia layak dipanggil IndoneSIAL.

SEBAB;

Jerebu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IndoneSIAL gemar memberi alasan tentang jerebu dan enggan akui kelemahan mereka.

Jika ia terjadi pada untuk 3 kali, dalam konteks jiran Negara kita boleh maafkan.

Tapi jerebu sudah berlaku sejak 2006, yakni hampir 10 tahun, atau 10 kali apakah setiap kali juga memadai dengan perkataan MAAF!?

Sikap keji Kerajaan Indonesia ini ditambah jijik dengan sikap asap mereka masuk kekawasan jiran tidak apa, bila jiran termasuk perairan mereka, mereka bakar kapal kita.

MAKA, selayaknya ia bukan Indonesia lagi ia layak dipanggil IndoneSIAL.

Setiap tahun, mereka bakar hutan mereka, bakar ladang-ladang kerana sebab yang mudah, jimat kos pembersihan ladang, kerja potong pokok, gembur tanah, kos racun serangga malah jimat kos baja.

Untuk 10 hektar tanah kos replantation membabitkan kos hingga RM 10,000 dan kos membakar hanya RM 10 sahaja.

Untuk ini, IndoeSIAL terus melindungi si durjana, dan penguatkuasa pula memakan rasuah.

Ia tidak berhenti disitu, pada mulanya kebakaran hanya di Kalimantan secara sengaja, dan kemudian ia merebak ke seluruh IndoneSIAL secara "Tidak Sengaja".

Alang-alang jerebu, kita pun bakar la ladang kita getus hati kecil Tuan Ladang 2 ekar ini.

Kalau Polisi datang, aku katakan saja ia terbakar semulajadi!

Inilah barah Rasuah di IndoneSIAL.

Barah rasuah yang kini bukan sahaja menyusahkan rakyat mereka sahaja, tetapi menyusahkan seluruh dunia.

Seorang JAWA kenalan saya bernama Suharto pernah berkata pada saya, jika mahu banteras rasuah di IndoneSIAL, jalannya hanya satu, iaitu semua rakyat IndoeSIAL yang berumur 5 tahun keatas dibunuh.

Saya tanya kenapa begitu zalim. Kerana katanya, budak sekecil 6 tahun pun sudah tahu ambil rasuah Jika tidak diberi rasuah mereka tidak mahu kekedai membantu ibu dan bapa mereka.

JEREBU bukanlah masalah alam semulajadi yang tidak boleh dicegah. Jika ia, kenapa hutan di Sabah dan Sarawak yang sama iklim tidak terbakar?

Kenapa Hutan Banjaran Titiwangsa, atau hutan Afrika tidak terbakar bila musim panas?

Titik panas yang terjadi adalah kerana kebakaran yang dimulakan secara sengaja dan ia merebak dibawah tanah menjadi suhu bawah tanah meningkat secara mendadak.

Dalam jerebu, matahari pun tidak nampak, bagaimana kebakaran boleh meletus dus dus sendiri jika ia tidak dijana oleh tenaga panas dari dalam tanah?

JEREBU + RASUAH = Jerasuah !!!

JERASUAH + Alasan = IndoneSIAL!

Kesimpulannya, IndoneSIAL, Bakar la lagi! Kalian bukan sahaja perlu menanggung di dunia, malah akan perlu tanggung di depan Tuhan kelak.

Supaya kalian tahu, banyak nota tuntutan kerugian, kematian dll yang akan dikemukakan pada kalian di akhirat kelak.

Salam Neraka dari Malaysia pada IndoneSIAL.

Yang Benar,

Mustaqim B. Abdul Rahman B. Mohd Nurut B. Fakeh Hayat B. *Tok Kando .
*Tok Kando lahir di sempadan Riau/Padang, Indonesia(kini Indonesial)

No comments: