ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, September 1, 2015

Mahathir Mohamad Adalah Manusia Biasa

Tan Sri Muhyidin get it right when commented on how Utusan, TV3 and Najib supporter attack on Dr Mahathir.

Every time you attack him, you only make him become more nice at people's view.

Saya amat kagumi beliau, sehingakan tidak mampu bersuara dihadapannya. Bila berhadapan didalam satu bilik, saya hanya mahu peluk dan menangis di dadanya, betapa saya sayang dan berterima kasih pada beliau.

Tapi Tun Dr Mahathir adalah manusia biasa.

Dia melakukan kesilapan.

Antaranya, dia memaksa Pak Lah memilh Najib sebagai TPM dan memaksa Pak Lah memilih Najib sebagai pengganti PM.

Mahathir paksa Pak Lah berjanji turun selepas 1 penggal dan serahkan pada Najib.

Atas kesilapan ini, manusia biasa ini cuba untuk menutup rasa bersalahnya pada dirinya sendiri dengan menghadiri BERSIH 4.0.

Mahathir mempunyai sebab dan alasan dia sendiri dan perlu kita hormati.

Tetapi, saya sebagai hamba Allah hanya ingatkan semua kita semua manusia biasa.

Pendapat saya kita belum ketahap demonstrasti lagi. Kita masih boleh solat hajat minta Allah turunkan pemimpin zalim dan rasuah. Turunkan Najib.

Usaha perlu ada, doa tidak memadai. Tapi usaha seperti demonstrasi banyak merugikan dari menguntungkan. Hilangnya budaya, serta adab kita sebagai orang Islam.

Saya mahu lihat dan boleh lihat banyak lagi cara seperti solat hajat dan berzikir dsb.

Tapi mungkin Mahathir lebih tahu kenapa dia sertai Bersih malah antara berita yang masih fitnah adalah Najib sudah ke tahap menggadai negara mungkin sebab itu Mahathir "terpaksa" hadir ke Bersih.

PS: Nik Aziz, Hadi Awang, Fadzil Noor, Anwar Ibrahim dan waima Yusof Qadrawi juga manusia biasa.

No comments: