ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, March 21, 2011

GUGURKAN DNA SEBAGAI BUKTI

Umat Islam sebenarnya sering dikelirukan kenyataan kontra oleh para Mufti, Ulama, Penceramah, Guru, Ustaz, Ustazah ,Cendekiawan Agama dan FOBIA(Facebook Of Brilliance Islam Astrologer). Bagaimana Islam mahu bergerak dan menjayakan perkara besar jika mereka terlalu fokus dan tertumpu pada satu perkara kecil sahaja? Ini terbukti sehinggakan perkara sekecil menjatuhkan hukum haram merokok juga tidak pernah berjaya dicapai secara sepakat. Dan terkini ialah isu DNA dalam kes jenayah!

Ramai penceramah berasa diri bijak pandai apabila mampu berbicara dengan yakin dan megah dihadapan hadirin, apabila dapat membaca sebaris dua ayat dengan lancar, datang pula perasaan keimanan dan tawaddu. Lebih pula pandai berbahas dan mengarang menggunakan ayat dan hukum tertentu. Lalu jatuhlah berjuta hukum Islam baru didalam Facebook. Itu tidak penting tapi adalah amat penting untuk senantiasa membetulkan niat dalam setiap pertuturan dan perlakuan, dilakukan kerana ALLAH.

Umat Islam sering dijamahkan perkataan seperti; i- Ada tidak Quran menyebut hantu? ii- ada tidak Al-Quran menyebut hudud? iii- Ada tidak Al-Quran menyebut hukum persaksian zina? Penulis bukan ahli agama yang layak membincangkan perkara berkaitan hukum dan sebagainya, tetapi penulis adalah seorang Islam yang bimbang akan hala tuju dan kerapuhan iman umat Islam disebabkan ramainya bukan pakar dalam hukum mahu menjatuhkan jukum. Jika kewujudan hantu dijatuhkan hukum syirik jika percaya hanya kerana Al-Quran tiada menyebut perkataan hantu, justeru perkataan komputer, internet, blog, rokok dan sebagainya juga tidak wujud dalam Al-Quran. Sememangnya secara konsep benda-benda tersebut yakni hantu, komputer dan rokok dalam kategori yang amat berbeza, namun, pegangan iman umat Islam adalah sama kerana ia disandarkan kepada apa yang tertulis secara terang dalam Quran sahaja. Lalu keluarlah pelbagai lagi hukum Islam oleh golongan FOBIA ini tadi tanpa memikirkan kesan pada Islam, pada masyarakat dan jauh sekali pada anak cucu kita masa hadapan.

Isu DNA Dato Seri Anwar Ibrahim dijatuhkan berjuta hukum oleh umat Islam. Dengan beberapa perkembangan mutakhir termasuk pendedahan video seks yang didakwa palsu dan pelanduk dua serupa, maka kebarangkalian yang akan digunakan dalam DNA juga adalah persis. Tidak kurang ada yang memegang kuat pada setiap patah yang tertera pada Al-Quran sahaja termasuk tentang perlunya si pendakwa membawa 4 saksi zina tersebut. Saksi mestilah menyaksikan dengan yakin kemasukan alat zakar sepenuhnya kedalam kemaluan wanita. Kurang lebih, saksi mestilah waras dan menyaksikan tanpa perlu menghentikan perbuatan tersebut. Kegagalan membawa 4 saksi soheh ini, si pendakwa akan didakwa dengan hukum QAZAF. Waima, DNA, Video, cap jari juga tidak dibenarkan, kerana dalam Al-Quran tiada menyebut perkataan DNA, mahupun video dan cap jari, begitu juga hantu, jadi adalah haram untuk mempercayainya. Itu adalah antara berjuta fahaman baru, hadis baru, terjemahan Al-Quran baru, fatwa baru, hukum Allah yang baru yang di lahirkan oleh FOBIA dan juga Pemimpin Islam yang berkepentingan.

Isu DNA adalah satu lagi isu kekeliruan umat Islam dan mempersoalkan keupayaan umat Islam mentadbir dan memajukan diri dengan menggunakan Al-Quran sebagai panduan utama. Al-Quran diyakini teguh, sesuai sepanjang zaman, suci dan merupakan Kalam Allah yang tiada tolok bandingnya. Tetapi, atas perkembangan mutakhir ini, dihiasi dengan berjuta hukum oleh FOBIA, umat Nabi Muhammad SAW yang mewarisi Al-Quran di ragui kemampuannya untuk menzahirkan ke-Agungan Al-Quran. Yang paling dikhuatiri ialah jika Dato Seri Anwar Ibrahim tidak perlu menyerahkan DNA beliau kepada Mahkamah!

Hancurlah segala hukum Islam kerana persaksian 4 saksi sebagai bukti zina adalah mustahil, manakala DNA apatah lagi video pula ditolak kerana ia tidak ditulis dalam Al-Quran. Dan, dalam kedua-dua saduran kuasa Undang-undang dalam Perlembagaan Malaysia melalui Mahkamah Sivil dan Mahkamah Syariah, DNA akan digugurkan sebagai bukti yang sah(credible evidence).

Maka, jika benarlah Mahkamah Sivil memutuskan Dato Seri Anwar bin Ibrahim tidak perlu menyerahkan DNA beliau, secara automatiknya, Mahkamah Syariah perlu mengikut aturan yang sama. Justeru, semua pesalah yang dibuktikan bersalah oleh bukti DNA harus dibebaskan. Semua pembunuh yang mayat tidak dijumpai melainkan melalui proses DNA seperti Altantuya dan Sosilawati juga harus dilepaskan.

Akhirnya, perjuangan memartabatkan hukum Allah SWT iaitu hudud akan berjaya dilaksanakan di Malaysia. Kerana tanpa DNA yang berada di Kelas Teknologi Tinggi sebagai bukti, apatah lagi Video, dan cap jari, jenayah maksiat dan lain-lain hanya mampu dibuktikan bersalah mengikut hudud jika disertakan dengan 4 saksi soheh. Inikah ISLAM yang ALLAH mahu umat Nabi Muhammad SAW martabatkan? Atau umat Nabi Muhammad SAW yang menjadi terlalu rakus sehingga memperkotak-katikkan dan memperalatkan kalam dan hukum Allah sehingga murka Allah sahajalah jawapan kepada umat yang ingkar.

No comments: