ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Friday, January 28, 2011

MUALAF BERKONGSI MAKSUD CHUA SOI LEK

Kenyataan Chua Soi Lek mengenai Negara Islam samada berpunca dari permainan politik atau kedangkalan beliau mengenai Islam. Masalah seperti ini pada PAS adalah “besar” dibandingkan dengan “masalah kecil” iaitu memfitnah kematian orang Islam di Tenang. Paling teruk, kenyataan ini keluar dari mulut Presiden MCA. Jika ahli DAP membaca petikan ayat Al-Quran, menjatuhkan hukum dosa dan gelar kafir kepada Orang Islam , jika ahli PKR pula mentafsir sendiri makna Al-Quran, memberi salam kepada orang Islam, masuk ke Masjid dengan menampakkan bentuk kemaluan, menggunakan nama ALLAH, dan bermacam lagi, semua ini tidak salah disisi Islam menurut PAS.

Alasan PAS mudah, kerana DAP dan PKR adalah sekutu mereka dan apa sahaja tindakan menghina Islam harus diberi pujian kerana mereka ahli DAP dan PKR mahu “mendalami” Islam. Kononnya, mereka mahu mendekati Islam, dan jika ada kenyataan dari mereka yang mencemar Islam, PAS akan berkata, ahli PKR dan DAP sudah mula menerima Islam. Walhasil, si ayam jantan berkokok langkah mayat saya sebelum tubuh Negara Islam, yang tahi bergelimang di ekor pun tumpang berkokok langkah mayat aku dulu sebelum sentuh si ayam. Bagaimana hina sekalipun perlakuan ahli DAP dan PKR pada Islam, dihalalkan oleh PAS, tetapi bila Chua Soi Lek mengecam Negara Islam acuan PAS, UMNO pula yang dicerca dan dikafirkan untuk beribu kalinya.

Ibu saya adalah mangsa kepada Islam PAS. Ikutilah ceritanya, namun beliau sedikitpun tidak menyimpan dendam pada sesiapa.


Sebagai seorang Mualaf atau Saudara Baru yang lama, saya memahami kekeliruan orang Cina pada Islam. Semua ini di sebabkan oleh PAS yang mewarisi fahaman Islam ekstrem dari golongan sempit pemikiran satu masa dahulu. Keengganan Parti Perikatan untuk memenuhi tuntutan Golongan Ekstrem ini dimanfaatkan oleh PAS dengan menggunakan tuntutan ekstrem ini sebagai wadah perjuangan.

Antaranya memaksa UMNO yakni tunjang Kerajaan Perikatan kemudiannya Barisan Nasional untuk membatalkan kerjasama dengan MCA dan MIC, membantah bantuan kepada Cina dan India, menghalau Cina dan India dari “Tanah Melayu”, menutup dan merampas semua kedai milik Cina, mengeluarkan amaran berdosa jika undi Calon Bukan Islam, mewujudkan kebencian orang Melayu Islam pada Cina dan India dan sebagainya.

Tindak tanduk PAS ini jelas menunjukkan kebencian mereka kepada orang bukan Islam terutama Cina. Dipercayai ia mempunyai kaitan dengan Komunis yang masih aktif dan dipelopori oleh Cina. Namun, kebijaksanaan Perdana Menteri ketika itu bukan sahaja berjaya membunuh dakyah PAS, menghapuskan Komunis, malah berjaya mengintegrasikan semua kaum. Pujian harus diberikan kepada orang Melayu Islam yang sudah banyak berkorban untuk memberi tempat pada orang Cina dan India, tetapi, modal Syurga-Neraka PAS masih kuat mencengkaman jiwa orang Islam sehingga timbul masalah pada bukan sahaja pada bukan Islam, tetapi pada Saudara Baru juga.

Islam pada ketika itu sudah teruk dimanipulasi mengikut citarasa PAS. Semasa itu semua berkaitan dengan kafir adalah haram tidak seperti kini. Kini, PAS memperoleh laba besar hasil “kerjasama dengan Syaitan”(petikan Kenyataan Pemimpin PAS), oleh itu yang dahulunya haram kini sudah halal. Sentimen orang Melayu dibakar oleh PAS menggunakan modal Islam dan Kafir. Rentetan itu, saya sebagai Saudara Baru menghadapi banyak masalah, saya pernah diusir dari rumah sewa, jiran memeriksa dapur dan lauk jika saya ada memasak babi, cawan dan pinggan saya gunakan disamak selepas saya pulang, saudara tidak membuka pintu semasa Hari Raya, dicerca, dikeji dan dihina dikhalayak ramai kerana saya tidak bertudung, dimarahi dan diherdik kerana menggunakan “chopstick”, AJK “Surau” tertinjau-tinjau di luar rumah lagak “James Bond” dan pelbagai lagi. Anak-anak saya juga tidak ketinggalan mendapat layanan buruk oleh Saudara dan Masyarakat kerana mereka adalah anak “Cina”.

Dari suri rumah masalah ini melarat sehingga ketika saya berniaga, saya diekori ke Pasar untuk mengetahui saya membeli ayam dan daging dari siapa, mee yang saya masak dibelek-belek hadapan saya untuk memeriksa ada babi atau tidak, Mee Kari saya dituduh menggunakan minyak babi, Serbuk Teh dan Kopi saya diperiksa dan pernah juga tidak dijamah, dan pelbagai lagi. Pendek kata, tidur saya tidak pernah lena dalam Masyarakat Islam ketika itu.

Semua ini adalah reaksi dan perilaku orang Islam ketika itu seiring dengan dakyah PAS untuk menghancurkan Kafir yang memenuhi akhbar, dan corong-corong ceramah di Surau dan Masjid.

Hari ini PAS sudah insaf. Perubahan dari langit ke dasar bumi PAS ini jelas dapat dilihat dan ia satu perkembangan positif. PAS sudah boleh bekerjsama dengan Bukan Islam, malah berpeluk dan berkongsi tangisan. Orang Melayu lebih terbuka dan bebas menggunakan “chopstick”. Cerita hidup saya hanya perkara kecil jika dibandingkan dengan imej Islam yang telah teruk dicalar oleh PAS dimata orang Cina. Orang Cina tidak dapat menerima Negara Islam kerana Islam yang ditonjolkan oleh PAS sejak penubuhannya sehingga kira-kira 20 tahun dahulu.

PAS tidak boleh menyalahkan orang Cina dan India jika mereka tidak mahu menerima Negara Islam, kerana mereka sebenarnya keliru dengan Negara Islam PAS. Islam PAS memang ekstrem pada kebanyakan Cina berusia 40tahun keatas.

Sebagai orang yang pernah menganut agama Cina iaitu Buddha, saya pasti orang Cina Buddha memandang rendah pada Islam. Ia terjadi kerana pada pemikiran mereka segala perlakuan PAS merupakan ajaran Islam. PAS menggelumang Islam dengan Politik. Buruk politik, buruklah Islam.

Apakah kita lupa pada komitment dan janji PAS untuk menutup Kilang Arak, Genting, Kelab Malam, memendekkan operasi larut malam, hudud, dan sebagainya. Memanglah Cina menarik nafas lega kerana PAS tidak melakukannya selepas berkuasa di Selangor, tetapi pada kacamata mereka, Islam adalah agama yang membenarkan mungkir janji. Prinsip orang Cina, orang memungkiri janji tidak boleh dipercayai. Adakah Islam yang tidak boleh dipercayai atau PAS?

Orang Cina tidak bodoh, jika PAS boleh menipu orang Islam dan mungkir janji, lebih dari itu PAS boleh buat pada orang Cina.

No comments: