ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, June 14, 2010

Khalifah Umar Abdul Aziz PAS

Lim Guan Eng di gelar Khalifah Umar Abdul Aziz oleh PAS. Bayangkan kesesatan yang dibawa PAS jika benar-benar ahli mereka yang buta tuli(jika ada) mempercayai gelaran yang diberi Nik Abdul Aziz.

Namun itu bukan isu yang saya ingin utarakan. Malah, ramai sudah mengetahui tembelang dan bercerita perihal Lim Guan Eng. Cuma, ahli PAS belum betul-betul mencontohi kebenaran Abu Bakar As Siddiq, menjiwai ketegasan Umar Al Khatab dalam mengatakan kebenaran waima yang disanggah ialah Nabi Muhammad SAW atau Abu Bakar.

Tujuan saya menulis adalah ingin mengingatkan Mentor dan Idola Cyber saya iaitu saudara RocyBru dan Kickdefella. Sungguhnya, mereka mengajar saya erti etika kewartanan dan blog. Tanggungjawab dan peranan yang mampu kita mainkan. Saya mahu ingatkan mereka kerana saya terbaca dari kedua-dua blog mereka beserta gambar mengenai Lim Guan Eng yang menaiki penerbangan MAS dari Penang ke KL menaiki Ekonomi Kelas.

Rockybru dan Kickdefella berjaya menanam kebencian saya pada pemimpin BN yang hanya mahu menaiki Business Class dan suka menghabiskan wang rakyat. Malah, ada satu ketika, salah satu dari blog Kickdefella atau Rockybru memaparkan gambar rumah teres Lim Kit Siang yang ditumpang Lim Guan Eng walaupun sudah bergelar Ketua Menteri Melaka. Mereka berjaya menaksubkan saya pada kualiti kepimpinan seorang Cina Melaka yang rendah hati dan berjiwa rakyat sehingga di gelar pula oleh PAS sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz.

Tanggungjawab dan etika kewartanan dan blog perlu mendedahkan kebenaran walaupun yang menanti ialah Neraka Dunia. Kini, Lim Guan Eng sudah pergi ke Luar Negara 15 kali bertujuan membawa masuk pelabur baru termasuk beberapa lawatan yang disertai isterinya sejak 11 Mac 2008,.

Negara-negara tersebut adalah Hong Kong, Korea Selatan, China, Taiwan, Timur Tengah, Amerika Syarikat (AS), Indonesia dan Singapura.

Saya mahu mengingatkan tanggungjawab Rockybru dan Kickdefella yang dahulu mendedahkan Lim Guan Eng berjiwa rakyat menaiki Economy Class, selidik dan paparkanlah gambar Guan Eng bersama isteri di sana dan selidikilah mereka menaiki Economy Class, Business Class atau First Class.

Kerana saya percaya, anda berdua yang amat saya hormati adalah orang yang bertanggunjawab atas laporan yang anda beri. Sungguhpun, perubahan sikap Guan Eng luar kawalan anda, tetapi menjadi tanggunjawab anda berdua untuk melaporkan hal sebenar dan terkini kepada rakyat supaya kebenaran dapat tertegak tanpa mengira siapa, dimana, bila, dan mengapa.

Salam Kasih,

Mustaqim Abdul Rahman
Menti Senyap

No comments: