ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, May 9, 2010

HARAKAH LANCAR PERANG SARAF TERHADAP MUFTI PERAK

Kalau Pak Lah berharga RM4 juta, berapakah agaknya nilai Mufti Perak untuk PAS? Harakahdaily.net yang berlindung dengan nota di akhir setiap artikel menghentam Dato Seri Harusani Zakaria yang berbunyi“Tulisan di atas adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian Harakahdaily.net. Harakahdaily.net tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan berkenaan”

Setiap artikel berkenaan yang disiarkan oleh Harakahdaily.net berusaha menampakkan Harakah sebagai berwibawa dan bertamadun. Mereka tidak sanggup dituduh sebagai golongan menentang Ulama, tetapi mengambil pendirian “baling batu, sorok tangan”, atau lebih tepat mereka mengupah orang lain untuk berbuat dosa untuk mereka sepertimana mereka mengupah blogger Kickdefella. Pada firasat Harakah dan PAS, Allah SWT akan melepaskan mereka dari seksaan Neraka kerana mereka tidak menyerang batang tubuh orang, menjatuhkan maruah orang, membuka aib orang, seperti yang dilakukan terhadap Zaid Ibrahim dan Anwar Ibrahim. Mereka tidak melakukan, tetapi mereka mengupah orang lain untuk melakukan. Barangkali mereka fikir Allah SWT terlalu bodoh untuk mengetahui dalang di sebalik Perang Saraf GMC terhadap Pak Lah dan Perang Saraf Harakah terhadap Mufti Perak.

Pada saya yang mengikuti semua akhbar dan saluran media internet, saya pasti golongan yang hanya membaca akhbar dan media internet pro-pembangkang pasti akan terpengaruh dengan gerakan menjatuhkan kewibawaan Mufti Perak secara halus oleh PAS melalui Harakahdaily. Jika mereka berdiri secara “gentleman” menentang Mufti Perak, mereka khuatir anasir sama akan terdidik kepada golongan mereka kelak untuk bangun menentang Murysidul Am mereka iaitu Nik Abdul Aziz. Oleh itu, gerakan memalukan, menjatuhkan wibawa dan mengaibkan reputasi Mufti Perak dilakukan secara halus.

Pendirian PAS yang umpama lalang ini sebenarnya telah dihidu oleh ramai. Satu masa dahulu ketika Jom Heboh masih bergelar Sure Heboh, Mufti Perak dijunjung sebagai Mufti Tulen kerana senada dengan PAS menjatuhkan hukum HARAM terhadap Sure Heboh anjuran TV3. Masa itu, Unit Amal PAS bekerja keras menghadiri Sure Heboh di Ipoh untuk menghalang dan Harakahdaily menyiarkan berita tersebut berhari-hari bahawa sesiapa menentang Mufti bererti menentang pewaris Nabi yang juga bererti menentang hukum Allah. Oleh kerana malu untuk menjilat ludah sendiri, kini mereka melancarkan Perang Saraf untuk menjatuhkan kredabiliti Mufti Perak di kaca mata orang Islam khasnya di Perak.

Jika Bekas Mufti Perlis dahulu dikecam PAS sebagai Uztaz Muda Sekular, Sesat dan Gila kerana begitu lantang “mengemudi bahtera perubahan minda” dalam artikel beliau di Utusan Malaysia termasuk mempersoalkan kewajipan memakai tudung, kini PAS mengangkat Dr. Asri Zainul Abidin kerana beliau masih boleh dimanfaatkan dan diperkudakan PAS. Bukanlah Dr Asri orang bodoh untuk diperkudakan, tetapi beliau kesempitan ruang dan pentas untuk berdakwah. Oleh itu, PAS menawarkan pentas tersebut dengan syarat menyokong PAS membabi buta.

Ramai sangat Ulama di Malaysia ini, malah ada yang bergelar Mursyid, Wali, Mufti, Tok Guru, Kiai, Sheikh dan sebagainya.Persoalannya, siapa yang betul, siapa yang salah? Yakinlah, yang betul ialah Allah SWT dan Al-Quran dan yang salah ialah kita semua. Yang mana kaca, yang mana intan, yang mana asli, yang mana palsu, yang mana ikhlas, yang mana kerana keuntungan dunia? Pilihlah dengan berpandukan Allah dan Al-Quran seluruhnya.

Jangan dipilih mereka yang tinggi pangkatnya, yang ramai hormatnya, yang besar jubahnya, yang belit lilit serbannya, yang jernih mukanya, yang kaca matanya, yang elok sembahyangnya, yang petah bahasnya, yang sedap ceramahnya, yang hebat kuliahnya, yang mulia disisi masyarakatnya, kerana Dajjal Al-Masih mempunyai ciri begitu. Tetapi pilihlah mereka yang tinggi dan mulia darajatnya di sisi Allah SWT. Janganlah dipandang dari mata yang dua ini, jangan dinilai dari mata yang kotor ini, jangan dihukum dari mata yang berserta Syaitan ini, tetapi lihatlah dengan hati yang mencari NUR ALLAH.

No comments: