ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Saturday, May 1, 2010

DAULAT TUANKU SULTAN PERAK

Saya sudah meletak logo Daulat Tuanku Sultan Perak sejak kes orang Islam berjubah dan berjanggut baring atas jalan menghalang kenderaan Sultan dan mencerca Raja Muda Dr Nazrin. Walaupun saya orang Selangor, dan DAULAT pada Sultan Selangor lebih dari Sultan lain, namun, pada hemat saya, semua SULTAN berjasa besar dalam mempertahankan orang Melayu dari Zaman Kesultanan Melayu Melaka sehinggalah hari ini. Selain itu, dari sudut penyebaran Islam ke Tanah Melayu, para SULTAN adalah orang yang plaing berjasa kerana membenarkan Islam bertapak malah ada yang tanpa berfikir panjang terus mengucap dua kalimahsyahadah. Jika tiada Sultan, Islam tetap bertapak di bumi Melayu ini, tetapi mungkin tidak sekuat dan segagah ini, malah jika dibandingkan, Indonesia gagal mempertahaankan kesucian dan mengelakkan perpecahan Islam kerana tidak mengekalkan SULTAN sebagai Ketua Agama Islam.

Menjunjung tinggi titah Sultan Selangor yang saya hormati yang bertindak selaku Ketua Agama Islam melarang Masjid dan Surau digunakan sebagai pentas politik, ia amatlah berwibawa. Masih saya ingat pada usia 14 tahun, saya mahu menjinakkan diri ke Surau An-Nur, Kg Melayu Wira Damai Batu Caves, setiap kali antara solat Magrib dan Isyak, jemaah membuat beberapa kumpulan mengikut fahaman politik dan bercerita tentang dunia semata. Malah, ada antaranya umpatan, kejian, fitnah yang jelas. Malah ada masa keadaan menjadi tegang sehingga suara juga menjadi tinggi. Sejak dari kejadian tersebut, saya memilih untuk bersembahyang sahaja di rumah, lebih aman dan selamat.

Namun, dalam Islam, Allah menyuruh kita taat pada pemerintah asalkan ia tidak menyalahi hukum Allah SWT. Saya masih taat pada Sultan kerana pada saya jika tiada Sultan maka Melayu dan Islam bukanlah seperti Melayu dan Islam di Malaysia hari ini. Tetapi, apabila mendengar dakwaan orang maka, semangat ingin tahu akan kebenaran membuak-buak. Benarlah kata Pahlawan Melayu, Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah.


Daulat Tuanku Beribu Ampun, Sembah Patik Harap Di Ampun,

Walaupun pahit, dicampur dengan sedikit rasa takut, patik diberitahu yang tidak pasti kebenarannya, bahawa Tuanku Sultan Perak yang tidak berkenan membubarkan DUN Perak dan mengikut lunas Undang-Undang Tubuh Negeri memperkenankan Dato Sri Zambry membentuk Kerajaan kerana telah mendapat majority kepercayaan, bukan berbuat demikian kerana rakyat seperti yang disangka patik. Bukan berbuat demikian kerana Dato Seri Nizar menjadi boneka DAP dan menganugerahkan tanah yang besar kepada bukan Melayu. Tetapi yang Patik dengar dari sumber yang longgar, Tuanku berbuat demikian kerana beberapa bidang perniagaan yang melibatkan anakanda Tuanku diancam. Kata mereka, kepentingan Perniagaan anak Tuanku Sultan gagal kerana PR menjadi Kerajaan dan bukan BN. Apakah benar seperti yang patik dengar? Patik, sebagai rakyat biasa menjunjung jasa dan DAULAT Tuanku hanya ingin Tuanku membersihkan nama Tuanku di mata dan hati rakyat. Ampun Tuanku Beribu Ampun, Sembah Patik Harap Di Ampun.

Mohon Ampun Tuanku.

No comments: