ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, August 25, 2009

PAS SOKONG HUDUD ATAU TIDAK

Kes model pelancongan Kartika Sari Dewi mendapat perhatian banyak pihak. Ini kerana Mahkamah Syariah kian cenderung menjatuhkan hukuman mengikut syariah Islam. Kartika Sari Dewi didapati bersalah kerana minum arak dan dijatuhkan hukuman sebat. Tahniah diucapkan kepada Hakim Mahkamah Syariah dan Kartika Sari Dewi serta keluarga beliau teruatama bapa beliau yang sanggup menerima hukuman tersebut. Tertegaknya hukum Islam dalam cara yang begitu adil, iaitu hudud yang disesuaikan mengikut aliran zaman. Sebat untuk kesalahan minum arak sesuai dengan kehendak ajaran Islam, Al-Quran dan Hukum Allah dan disebat bukan di khalayak ramai bagi menjaga maruah pelaku. Alhamdulillah, jika terlaksana hokum hudud ini maka semua yang terlibat akan mendapat pahala yang banyak terutama Katika Sari Dewi yang akan mendapat “pelepasan” pembalasan diakhirat kerana sudah dihukum didunia. Sesungguhnya, azab Allah diakhirat itu AMAT pedih.

Malangnya, keberanian Hakim Mahkamah Syariah tersebut, semangat dan taubat Kartika Sari Dewi yang ikhlas insaf dan takut pada balasan Allah diakhirat dipersiakan oleh kita semua. Dr Lo Lo Haji Mohd Ghazali(Ketua Wanita PAS), Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (Ketua Wanita UMNO), SUARAM, BAR Council adalah yang mula-mula sekali bangun membantah hukuman tersebut. Kemudian disusuli oleh pemimpin bukan Islam terutama dari Parti Pembangkang dan yang terakhir Dato Seri Najib menunjukkan simpati terakhir untuk Kartika Sari Dewi. Beliau tidak membantah hukuman hudud tersebut tetapi meenasihatkan Kartika Sari Dewi untuk merayu jika mahu mengubah keputusan menerima hukuman sebat tersebut. Ketahuilah, WAJIB bagi setiap orang Islam memahami akan hukum Allah dan kebaikannya kepada kita. Orang Islam perlu sedar akan kasih sayang Allah pada umat Muhammad sehingga membenarkan hukuman dunia dijalankan sebagai ganti untuk melepaskan diri dari hukuman akhirat yang beratus ganda jauh lebih azab. Malah, semua orang Islam perlu yakin yang hidup di dunia ini hanya sepetang di akhirat dan hidup akhirat itulah hidup yang kekal.

Apa yang jelik, pelik, dan memalukan orang Islam ialah senyapnya pejuang-pejuang Islam politik yang lebih dikenali sebagai PAS. PAS menggunakan isu Hudud sebagai modal memancing undi, bahan ceramah menghentam dan mencerca pemimpin UMNO, tiket untuk menggelar Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir sebagai Mahafiraun dan menuduh beliau menolak Negara Islam, malah PAS menggunakan alasan UMNO menolak hudud untuk mengkafirkan UMNO. PAS begitu bersemangat memperjuangkan hudud dan sesiapa yang menentang akan digelar sebagai musuh dan difatwakan oleh mereka akan masuk neraka dan mereka akan masuk Syurga kerana memperjuangkan hudud. PAS bermanfaat dari isu hudud ini sejak 20 tahun lepas. PAS menggunakan sentiment jiwa orang Melayu dengan mengaku memperjuangkan Negara Islam dan hudud.

Tapi, dimanakah PAS dulu? Mana hilangnya semangat PAS? Mana PAS yang perjuangkan hukum hudud dalam kekalutan kes Kartika Sari Dewi? Mana Unit Amal PAS yang gagah bertempur dengan Polis semasa demonstrasi Anti ISA? Mana para Ustaz, Tuan Guru, Ulama dan Pejuang Islam PAS yang begitu lantang mengkafirkan UMNO kerana menentang hudud? Ditambah lagi dengan Ketua Wanita PAS , Dr Lo Lo menentang pelaksanaan hukum hudud tersebut. Akhirnya, Allah memberitakan kepada kita, dan satu persatu wayang penipuan dan helah sandiwara PAS ditelanjangi.

Biarkan PAS menunggu balasan Allah kerana palsu dan tidak ikhlas perjuangkan hudud. Marilah kita semua bangun tanpa PAS yang mengaku memperjuangkan Negara Islam tulen dan bukan Islam palsu seperti kata Nik Aziz. Sebagai umat Islam, marilah kita semua bangun menyokong Hakim tersebut dan Kartika Sari Dewi kerana memasyhurkan kesucian Islam dan tunduk pada ke-Esa-an Allah yang Unggul.

Semoga hukum Allah dan Mahkamah Syariah terus berkumandang dalam jiwa orang Islam samada tanpa parti Politik yang kononnya memperjuangkan Islam ataupun tidak. Sedarlah, pintu taubat Allah itu senantiasa terbuka, tetapi apakah ia untuk kita dan masih adakah masa buat kita?

No comments: