ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, February 10, 2009

UJIAN TERAKHIR AKA GODAAN TERAKHIR

Assalamualaikum,

Kebelakangan ini hidup saya amat senang. Kerana sudah berhenti kerja dan sedang mencari peluang perniagaan. Tetapi masalah terbesar ialah, tidak tahu mahu mula dimana dan apa. Tinggalkan permasalahan itu. Saya ingin mengambil kesempatan untuk berkongsi satu pesanan Arwah Abah kepada anak murid beliau. Kini anak murid beliau menceritakan kepada saya.

Cerita ini memang jarang didengar dan diingatkan waima didalam ceramah perdana. Ia jarang didengar kerana semua insan yang berpengalaman dan pernah menghadapinya tidak mampu memberitahu kita kerana mereka sudah kembali kepada Allah. Orang yang telah mati sesekali tidak akan hidup semula. Kisah ini berkisar tentang ujian terakhir Ujian terakhir atau lebih tepat godaan terakhir. Sebagai manusia yang dijadikan oleh Allah S.W.T daripada tanah dan sebagai Khalifah, Malaikat yang dijadikan dari api tidak berpuas hati kerana diperintahkan untuk tunduk kepada Nabi Adam A.S. Atas sebab itu, Malaikat tersebut dilaknat Allah S.W.T dan diusir. Walaubagaimanapun, Allah S.W.T telah berjanji akan membiarkan Syaitan menggoda anak cucu Nabi Adam A.S. dan menyesatkan mereka dan menjadikan mereka pengikut Syaitan. Sesungguhnya janji Allah itu adalah benar dan azab Allah itu amat keras.

Syaitan berikrar dan bersumpah akan terus berusaha untuk menyesatkan anak Nabi Adam A.S. waima sehingga sesaat sebelum hari kiamat berlaku. Apa yang kita jarang dengar ialah Syaitan akan terus berusaha untuk menyesatkan setiap Muslim dan Muslimat sehingga ke NAFAS TERAKHIR mereka. Oleh itu untuk mengelakkan diri setiap muslim itu berjaya disesatkan oleh Syaitan yang senantiasa, yang setiap saat berada bersama kita, untuk menyesatkan kita, MAKA hendaklah hati nurani kita, lidah kita, setiap saat menyebut nama Allah.

Oleh kerana tiada orang yang telah mati mahu datang pada kita dan mengesahkan kesahihan Ujian Terakhir ini, Tuan dan Puan jangan sesekali percaya. Sesuatu yang tiada dalil jangan dipercayai. Cuma, marilah kita sama-sama berdoa pada Allah JIKA ADA ujian terakhir ini, semoga kita terus dilindungiNYA dan diberi kekuatan untuk melepasi ujian tersebut. Semoga kita terus kekal menjadi hamba Allah dan Syaitan tidak berjaya menyesatkan kita.

Diceritakan, sewaktu Malaikat Maut hendak mencabut nyawa atau roh yang terakhir maka segala gambaran mengenai segala salah laku, kebaikan kita, orang yang kita kenali, harta, peristiwa dan banyak lagi diimbas kedalam otak kita. Dan menambah lagi ujian pada kita, kita akan rasa sakit yang amat sangat. Sakit yang tidak pernah sesiapa pernah rasai didalam dunia. Kita akan rasa lapar, dahaga, panas, pening dan sebagainya. Diwaktu ini datanglah Syaitan yang menyerupai ibu, ayah, datuk, guru agama, berserban, berwajah bersih, malah jika sipesakit itu adalah orang alim Syaitan akan menyerupai manusia dan mengaku diri sebagai Nabi Muhammad S.A.W. Masakan kita dapat membezakan adakah benar Nabi Muhammad S.A.W kerana kita tidak pernah tahu dan lihat akan wajah BAGINDA. Tawaran Syaitan adalah jelas, ikutilah aku ibumu, bapamu, gurumu, ulamamu, imammu, nabimu, malaikatmu, dan aku akan menghilangkan segala kesakitan engkau. Aku akan beri padamu, kesenangan dan bukan kesakitan, keindahan dan bukan keburukan, kekuatan dan bukan kelemahan, kekayaan dan bukan kemiskinan, syurga dan bukan neraka. Ikutlah aku dan sembahlah aku kerana aku Tuhanmu.

Segala yang dilakukan, ditawarkan dan diperkatakan adalah berbeza-beza dengan matlamat yang sama iaitu menyesatkan umat Islam. Sesungguhnya, kerana kesakitan yang amat sangat, dan kepandaian Syaitan dalam tipu daya, maka ramai manusia gagal dalam ujian terakhir. Jika ada yang sempat mengucap sesaat sebelum menghembus nafas terakhir sudah pastilah golongan ini telah lulus dengan cemerlang. Jika ada yang tidak mengucap bukan bererti gagal, mereka juga bias menolak godaan Syaitan ini dengan berkata dalam hati, Tuhanku adalah ALLAH dan kepada Allah aku kembali. Namun, saya difahamkan yang akan memberi kekuatan kepada kita untuk menjawab Syaitan dan seterusnya menolak godaan erakhir mereka ialah amalan kita sepanjang hidup. Wallahualam. Yang pasti, mulakanlah dari sekarang, setiap saat berzikirlah dan sebutlah nama Allah. Amin.

PS: Khusus pada golongan muda, termasuk saya :), saya pernah ketemu dua kejadian. 1) Ada sorang mamat pangku rakannya selepas kemalangan dan sepanjang perjalanan ke hospital, dia berkata pada kawannya dengan harapan supaya kawannya tidak "pergi". Soalannya yang terus diulang, What's your name? What's your gf name? Your gf wait for you bro, stay awake!! 2) Sang Suami pula menasihatkan si isteri sebelum masuk ke "labour room" supaya terus ingat pada anak-anak dirumah, mereka dan abang menanti sayang pulang. Yang baiknya minta mereka terus sebut nama ALLAH berulang-ulang. Wallahhualam.

No comments: