ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, May 27, 2014

Mahu Kahwin? Jangan Sumbang Sesen Pun Untuk Golongan NYAH

Bukanlah kerana isteri saya mengusahakan Butik Pengantin saya berpandangan begini. Awal 2006 ketika kami mula-mula dalam bidang ini golongan Nyah sudah ada. Saya tidak mempunyai membuat entry ini ketika itu kerana tidak mahu bersaing dengan menggunakan taktik itu, walaupun apa yang saya kata sebenarnya perkara yang berlainan dengan perniagaan namun ia tetap memberi impak kepada perniagaan mereka.

Hari ini, Sutera Nan Sehelai sudah bersara dari bidang pengantin lebih 3 tahun. Tanpa dipengaruhi atau kelihatan seperti dipengaruhi mana-mana faktor saya menyarankan kepada semua bakal pengantin jangan sumbang sesen pun untuk golongan NYAH.

Kerana setiap sen yang anda sumbangkan akan mereka gunakan untuk membuang anu mereka, membuang halkum, suntikan hormon, beli buah dada dan pelbagai lagi.

Sumbangan anda juga akan mereka gunakan untuk ke parti liar mereka di Thailand setahun sekali dengan kekelabuan siapa taker dan siapa giver.

Tidak dinafikan ada antara mereka memang mempunyai sentuhan hebat dalam solekan, hiasan, andamana dan kreatif.

Tetapi ingat, setiap sen yang ALLAH berikan kepada anda akan dipersoalkan olehNYA kemana dibelanjakan. Kalau tidak tahu jatuh hukum jahil, tapi hukum jahil pun ada dosa jika tidak berusaha untuk keluar dari jahil itu.

Jika sumbangan walau sesen anda digunakan untuk tujuan maksiat sudah tentu anda berdosa sama.

Namun, janganlah dihukum mereka semua kerana ada golongan NYAH yang nyah untuk suka-suka sahaja tapi tidak ramai. Bertanyalah, selidiki secara kasar mereka lelaki lembut untuk suka-suka atau memang melibatkan hubungan sejenis.

Saya ramai kawan yang lembut tapi mempunyai isteri, anak dan saya dapati mereka lembut secara naluri dan tidak melibatkan seks.

Peranan menyekat seks sejenis ini juga perlu dihentikan dengan menengahkan imej NYAH dalam radio, TV, dan semua bidang lain.

Mungkin pada kita, biarlah mereka, jangan tekan mereka, tapi saya mahu anda kekalkan ayat begitu dan kuatkan diri untuk berkata pada anak-anak anda satu hari nanti. tidak apa jadilah NYAH Abah tidak tekan. Jika anda mampu, teruslah beri sumbangan pada pendapatan mereka jika tidak mampu maka hentikan sumbang walau sesen pun.

PS: Jangan risau, tanpa pendapatan golongan NYAH tidak akan buat jenayah kerana mereka lembut hati. Lagipun, tiada kes kebulur di Malaysia, makanan ada dimana-mana, di Masjid pun banyak orang sumbang makan.

5 comments:

Misha Majid said...

Orang bodoh tapi berlagak pandai... itu namanya bodoh sombong... lain kali klu nk tulis blog pun jgn la tunjukkn sangat kebodohan tu... wat malu org melayu jew. Narrow minded.

Anonymous said...

Allah jugak suruh kita bersangka baik pada orang...sebab bila anda bersangka buruk...akan mendatangkan fitnah...dan fitnah tu lebih besar dosanya daripada membunuh...dengan adanya blog nih...adanya unsur2 menghasut orang ramai utk menutup nasi periuk golongan nih...tu pun berdosa jugak...Allah tak suruh pun kau pergi menyibuk ttg apa yg dorang nak buat dgn duit tu...itu urusan dorang...kau tak tefikir ke yang golongan ni ada mak bapak adik beradik yang dorang nak tanggung? tau pun kau tak semua dorang tu mcm tu tapi kau buat jugak artikel bodoh ni...sekaligus kau hasut orang ramai utk tidak berurusan niaga dgn golongan drg...tak ke berdosa tu...dah lah menghasut...kau nak menyekat pulak mata pencarian dorang...kau tau tak tulisan kau ni berbaur hasad dengki jugak? tak kira lah apa alasan kau tu...ni lah manusia bila berlagak pandai sangat...nak tunjuk pandai sangat...akhirnya jadi bodoh sombong...dalam pada kau nak mengata golongan tu buat dosa...kau sendiri pun buat dosa sebab buruk sangka kat golongan ni...ingat kau sorang je ke yg nak tanggung keluarga...ko ingat dorang takde keluarga ke? muhasabah diri lah wei...jangan ingat diri tu baik sangat...hanya Allah yang berhak nak hukum golongan tu macamana...

Anonymous said...

Pendek kata_ semoga blogger ini mati digilis bas kilang.

Anonymous said...

Hi Misha Majid

Anonymous said...

ko yg bodoh.... Tak pandai buat bisness.. Korang buat bisness x cukup cateria... Baju zaman batu punya design... Apew pasal org lelaki dan perempuan normal boleh berjaya dlm bidang pengantin?? Berapa banyak kedai kat kl johor penang kelantan terenganu bnyk wanita2 yg berjaya... Sbb ko ngan bini ko buat konsep naya org... Sbb tue bisness ko lingkop... Sbb hati ko busukkkkkk.... Memang sesuai larh Allah S.W.T tutup punya rezeki korang.....