ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Friday, December 25, 2015

Selamat Hari Natal dan Selamat Hari Jadi Nabi Isa AS

Selamat Hari Natal kepada Penganut Kristian dan Selamat Hari Jadi Nabi Isa AS.

Nabi Isa AS beragama Islam membawa kitab Injil. Sebagai Orang Islam, saya fikir tidak salah saya mengucapkan Selamat Hari Jadi kepada Baginda AS.

Walaupun saya sedikit sedih, kerana di semua Mall di Malaysia, pelbagai hiasan dan sambutan diadakan sempena Hari Jadi Nabi Isa AS tapi tiada satu pun Mall termasuk di Kota Bharu yang menghias Mall mereka sempena Hari Jadi Nabi Muhammad SAW sehari sebelum Hari Natal.


Malahan, hampir semua Tol di Malaysia memberikan diskaun 50% pada Hari Jadi Nabi Isa AS tetapi tidak pada Hari Jadi Nabi Muhammad SAW.

Islam adalah agama suci lagi Agung, justeru saya tidak percaya mengucapkan Selamat Hari Natal kepada rakan Kristian saya bisa mengugat kesucian dan keagungan Islam.

Apatah lagi dalam AlQuran tiada larangan melainkan Allah menyuruh umat Islam menghormati orang bukan Islam.

Pada saya yang jahil ini, bila mana seorang manusia tanpa mengira agamanya berbuat baik, ia sedang melakukan suruhan Allah SWT.

Dan pada sambutan ini, saya dapat dengar jiran saya yang uzur bergembira dilawat saudara mereka sempena Hari Natal dan sudah pasti kebaikan yang mereka lakukan adalah suruhan Allah SWT.

Wallahualam!

No comments: