ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Monday, September 20, 2010

MAAF, SAYA TETAP TIDAK UNDI UMNO SELAGI MENTERI TEKSI CELUPAR

UMNO boleh melakukan apa sahaja yang dimahukan bagi memancing undi rakyat. Biar diratakan Gunung Kinabalu sekalipun, Cina tidak akan sesekali memberi undi pada UMNO. Bukan kerana DEB atau Perkauman, tetapi mengundi UMNO hanya akan membantutkan perkembangan usaha mereka untuk merampas kuasa politik dari tangan orang Melayu. Saya juga sependapat dengan mereka, jika yang memegang kuasa ekonomi dan politik adalah dari kelompok yang sama(apatah lagi Cina yang memang lebih pandai berniaga dari Melayu), ekonomi Malaysia akan menjadi terhebat dalam dunia. Tetapi, beberapa pengorbanan tidak dapat dielakkan, dan jika yang dikorbankan ialah Melayu dan Islam, mati pun saya akan pertahankan.

UMNO kini perlu bergantung pada undi orang Melayu yang sejak Merdeka dahulu berpecah kepada dua kelompok besar. Pertama ialah kelompok Islam biasa, dan kedua ialah kelompok Islam yang fikir mereka lebih Islam dari orang lain. Islam yang fanatik ini memang sudah terlahir taksub mereka dan adalah amat mustahil untuk UMNO memperoleh undi mereka. Alasan mereka mudah, UMNO gagal menegakkan Negara Islam walaupun sudah berkuasa 50 tahun, dan pada pemikiran dangkal mereka, Parti mereka pasti akan melaksanakan Negara Islam apabila memerintah Malaysia.

Presiden BN yakni Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak sudah melakukan apa sahaja untuk menyakinkan rakyat Malaysia akan barisan kepimpinan beliau. Malah, usaha beliau sudah berjaya menarik kembali undi India dan Melayu. Namun, atas keceluparan mulut Menterinya, adalah mustahil untuk UMNO kembali berkuasa. Perlu diingat,UMNO kalah kerana keceluparan mulut barisan Pemimpin Kabinet Pak Lah termasuk menantunya yang menggelar orang berdemo sebagai beruk. Adakah Menteri melakukan kerja rumah dengan melawat ceramah-ceramah politik sepanjang tempoh berkempen PRU 12? Hampir 90% ceramah PR pada PRU 12 hanya menggunakan ulang tayang video Tun Dr Mahathir mengenai kepincangan barisan pemimpin Kabinet Pak Lah.

Saya sendiri sudah pasti tidak akan mengundi UMNO jika Menteri yang bermulut celupar tidak tahu mengenang budi Negarawan Ulung. Perdana Menteri perlu bertindak ke atas Menteri ini dan kelewatan untuk bertindak hanya akan mengakibatkan lebih banyak undi protes terhadap barisan kepimpinan beliau yang akan dilihat sebagai barisan kepimpinan melepaskan anjing tersepit. Malah rakyat akan mempunyai persepsi takut kerana sedangkan Mantan Perdana Menteri diperlakukan seperti itu, apatah lgi rakyat biasa. Kerajaan yang angkuh, celupar dan bongkak sekali lagi akan diajar pada PRU 13.

Dan, YA, saya akan undi PR selagi Menteri Angkuh ini berkuasa.

No comments: