ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, March 30, 2014

Hapus Sekolah Cina Demi Semangat Kecintaan Pada Negara

Tragedi MH 370 mengajar kita beribu perkara. Selain dari kesedihan dan keburukan, ada kebaikan bagi orang yang tahu menggunakan akal dan tahu berfikir, itulah makna bidalan Cina yang berbunyi dalam krisis ada peluang.

Tragedi ini mendedahkan wajah sebenar kita samada jamban, pokok, konspirasi, fitnah, tuduhan tanpa asas, busuk, buruk, keji, baik, positif dan sebagainya. Hubungan kaum di Malaysia tidak seindah yang dikhabarkan, mungkin molek diluar tapi didalamnya, berjuta kekotoran yang perlu dibuang.

Dan tragedi ini juga mengukur sejauh mana diri kita mencintai Negara ini, dan lebih tragis lagi apabila kita tidak mempertahankan Negara ini sebaliknya menghina dan mengeji Negara kita sendiri.

Ia amat-amat menyerlahkan rupa sebenar Rakyat Malaysia hasil pendidikan Sekolah Cina.
Sekolah Cina Malaysia membawa kokorikulum yang hampir sama dengan asas penubuhan dan pembangunan sekolah Cina di Negara China.

Justeru, tragedi MH 370 adalah satu amaran kepada pihak berkuasa dan rakyat khususnya Cina dan Melayu agar cepat-cepat membuang Sekolah Jenis Kebangsaan Cina agar kecintaan pada Negara kita semua dapat dipulihkan segera.

Di alam maya, kita dapat lihat dengan jelas bagaimana mereka ini tidak berada di belakang Negara di kala Negara dihentam teruk oleh Rakyat China malah lebih memalukan lagi apabila mereka memilih untuk berada di pihak sana, pihak Negara asal nenek moyang mereka.

Jika Kerajaan masih ragu-ragu untuk bertindak menghapuskan anasir yang mengancam kecintaan pada Negara kita sendiri, maka ia akan jadi lebih teruk di masa hadapan hinggakan mungkin ada pengkhianat dikalangan kita yang tergamak mengebom Negara sendiri.

Pengaruh produk aliran Sekolah Cina ini amat kuat hinggakan rakan Cina mereka dari Sekolah Kebangsaan turut terpengaruh. Orang Melayu tidak perlu dipertikai lagi memang tidak punya identiti sendiri dan terkenal dengan sikap Pak Turut sejak Empayar Kesultanan Melaka, penjajahan Portugis, British, Jepun, Hindustan, Sinetron Indonesia, Korea hingga saat ini. Sikap “liberal konon” menjadikan orang Melayu terpengaruh dengan sikap rakan mereka terutama produk Sekolah Cina.

Adalah penting untuk disematkan bahawa tindakan memansuhkan Sekolah Cina adalah demi kesejahteraan anak cucu kita di masa hadapan.

Lebih-lebih lagi, dikala mereka galak memperjuangkan hak sama rata dan memansuhkan DEB, haruslah mereka bersama soladiriti memperjuangkan hak kesamaan dengan menjadikan penghapusan Sekolah Cina sebagai permulaan yang baik untuk menunjukkan keikhlasan mereka.

Pada semua yang terlibat samada secara langsung atau tidak dengan tragedi MH370, Arwah Abah saya berpesan, bagi manusia kesilapan adalah indah tapi ia malapetaka jika manusia tidak belajar dari kesilapan. Iqra! Iqra! Iqra! Belajarlah!

Bertindaklah agar Malaysia menjadi lebih indah setiap hari fajar menyinsing. 

No comments: