ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Saturday, July 29, 2017

Arab Saudi Perlu Beri Lebih Bukti Attack On Mekah Untuk Elak Di Fitnah!

Orang Islam mempunyai sentimen yang tinggi atas Mekah samada kenangan mahupun harapan.

Perasaan rindu, sayang dengan iltizam akan melindungi Mekah dari apa jua serangan kadang-kadang, saya ulang, kadang-kadang mengaburkan pandangan kita dari KEBENARAN!

Epik kebenaran adalah semua pihak akan mengaku dia yang betul, dan tiada siapa yang akan mengaku salah.

Manakala kerugian dari menegakkan kebenaran tanpa asas bukti yang kukuh pula adalah perpecahan yang tidak dapat dibaiki lagi.

Berita serangan peluru berpandu keatas Mekah semalam sudah pasti menjentik hati umat Islam Malaysia, apatah lagi bagi mereka yang mempunyai saudara atau ibu bapa disana.

Sesungguhnya, tiada yang lebih indah dari mati ketika dalam niat mengerjakan Haji, wallahualam.

Ini bukan dakwaan pertama Mekah diserang peluru berpandu. Setiap kali Arab Saudi mengeluarkan kenyataan kejayaannya memintas peluru berpandu sudah pasti ada pelakunya!

Namun, Allah SWT dalam Quran melarang manusia menuduh tanpa bukti.



Kaabah dan Masjidil Haram bukan milik Raja Arab Saudi melainkan Allah dan...

Allah serahkan amanah Kaabah pada semua umat Islam justeru adalah menjadi tanggungjawab penjaga Mekah untuk kemukakan semua bukti serangan peluru berpandu ke atas Mekah secara awam tanpa selindung dan tanpa akibatkan kebocoran maklumat tentera.

Menuduh satu pihak lain setiap kali Mekah diserang tidak merugikan pihak yang dituduh tetapi merugikan umat Islam seluruh dunia kerana kita sedang di ketawakan dan digelar pengganas sehingga sanggup mengebom Tempat Suci kita sendiri.

Tuduhan tanpa bukti yang kukuh juga akan akibatkan perpecahan yang teruk dalam umat Islam selain memberi ruang besar kepada musuh Islam khususnya Zionis dan sekutu Barat mereka.

Tulisan Jemaah Haji Muasasah 2008 KT 05 Maktab 62

No comments: