ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Tuesday, February 19, 2013

Saya bersara dari Facebook

Facebook adalah phenomenal. Pada yang rajin membaca bolehlah Google dan baca sejarah fenomena. Ia bersifat sementara dan tidak kekal. Sebagaimana Friendster, FB kini sedang bergelut untuk kekal sebagai fenomena dan mungkin akan diambil alih oleh fenomena baru.

Sudah hampir sebulan mulai Jan 2013 saya tidak login lagi pada FB saya, dan suka saya nyatakan disini saya bersara dari FB. Mungkin, perbezaan pendapat, ataupun krisis atau ideologi yang menjadi sebab, tapi hakikatnya, saya sudah lama mahu berhenti melayari FB tetapi tidak berjaya pada percubaan pertama saya Jan 2012.

Sebab utama saya bersara dari Facebook adalah kerana orang Islam percaya dalam FB, wall itu adalah hak mereka sedangkan ia adalah HAK ALLAH dan sebab kedua saya pula adalah kerana fitnah berleluasa di FB tanpa ada sebarang kekangan ataupun usaha untuk melabelnya.

Wall tersebut dan akaun FB tersebut hanyalah amanah ALLAH, yang mana kita perlu pelihara maruah dan darjat kita, keluarga kita, agama kita, serta Tuhan dan Rasul kita.

FB berjaya meruntuhkan iman orang Islam dengan mempromosikan hak kebebasan bersuara dan menyatakan pendapat, dan saya enggan bersuhabat dan tidak mahu mempunyai kaitan dengan FB lagi.
Saya tidak mampu dan pada yang masih mampu, anda lebih tahu anda dimana, jika perlu berhenti, berhenti, jika tidak, bumi ini luas untuk kita berlari dan menerokai.

Panggilah saya kuno dan ketinggalan zaman, kerana hidup yang saya cari bukan di planet biru ini tetapi di akhirat yang kekal selamanya.

No comments: