ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, July 2, 2015

Padan Muka Minyak Naik- Salahkan Rafizi Ramli

Masa minyak jatuh harga ke paras USD 40 setong maka hebohlah satu Malaysia kenapa Kerajaan tidak turunkan harga minyak.

Rafizi Ramli juara kepada rakyat memperjuangkan supaya Kerajaan turunkan harga minyak dan akhirnya bergembiralah seluruh Malaysia minyak turun harga dan menggunakapakai mekanisme harga apungan minyak menggantikan harga minyak subsidi yang diamalkan lebih 30 tahun dahulu.

Saya antara orang yang membantah penurunan harga minyak kerana setiap kali minyak naik harga barangan PASTI akan naik walaupun Menteri Fasola seperti biasa akan kata kata tiada kenaikan.

Bila harga minyak turun, barang tidak akan turun harga dan jika naik semula ia tetap akan naik walaupun ia naik ke kadar sama sebelum minyak jatuh, tetapi kenaikan barangan sudah meingkat 30%.

Dalam suasana ekonomi Malaysia yang pengeluaran dimonopoli satu kaum ditambah keadaan ekonomi dunia yang tidak menentu adalah penting supaya Kerajaan kekalkan harga minyak walaupun ia turun ke paras USD 10 setong sekalipun kerana normanya ia pasti akan naik semula. 

Kestabilan adalah penting sebagaimana Tun Dr Mahathir hanya menaikkan kurang lebih 20 sen selama 22 tahun memerintah dari minyak berhaga 95sen hingga 1.14 ketika meletak jawatan. 

Kini PADANLAH MUKA RAKYAT MALAYSIA yang ikut kata Rafizi Ramli menurunkan harga minyak tapi barang tidak turun, dan barang akan naik setiap kali harga minyak naik.

Inilah politik, samada UMNO PKR PAS DAP, samada Kerajaan atau Pembangkang mereka menerima kenaikan gaji yang tinggi, yang susah tetap rakyat.

Nak salahkan Rafizi sahaja, UMNO sebagai Kerajaan pun macam tiada pendirian disergah Rafizi terus tekan rakyat guna sistem apungan harga minyak dunia.

Kesimpulannya;

Yang DERITA tetap rakyat.

Yang SENGSARA tetap rakyat.

Yang MISKIN terus rakyat.

Yang DITEKAN pun rakyat.

Yang KAYA ahli politik.

Harap rakyat lebih bijak melayan politik, politik mengayakan ahli politik, rakyat yang suka main politik akan dingap oleh mereka yang pakar poilitik.

Harap juga Kerajaan kembalikan sistem subsidi dan tidak guna pakai sistem apungan harga seperti di Jepun yang lebih stabil ekonominya dan tinggi kos hidupnya.

No comments: